elastiek knopen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Re: elastiek knopen

Bericht door nienkesieraden » zo 15 mei 2011 14:29

Dat elastiek met die meerdere vezels heb ik ook gehad. Het is lekker soepel en knoopt fijn, maar na een tijd gaat het lubberen. Heb een tijdje een armband op display voor t raam gehad met dit elastiek en op gegeven moment knapte t vanzelf, alle kralen eraf. Dat heb ik alleen gehad met die meervezelige elastiek.

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Ayla » zo 15 mei 2011 14:37

Dat is hem Heaven.

heaven7
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 27 apr 2011 19:46

Re: elastiek knopen

Bericht door heaven7 » zo 15 mei 2011 15:37

Ga ik die bestellen! Bedankt :)

heaven7
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 27 apr 2011 19:46

Re: elastiek knopen

Bericht door heaven7 » do 02 jun 2011 16:23

Nou inmiddels heb ik er eindelijk een armbandje mee geregen maar ik, en zelfs mijn vriend niet!! kunnen geen knoop maken volgens die tekening?? :S Het klopt volgens mij ook niet want het plaatje lijkt uit 1 stuk elastiek te bestaan terwijl je toch echt 2 uiteinden aan elkaar moet zien te knopen?
Een gewone knoop werkt niet, die laat meteen weer los.. Hellup!!

Jennifer
Bead Believer
Berichten:274
Lid geworden op:di 08 feb 2011 21:48
Locatie:Hoogland
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Jennifer » do 02 jun 2011 16:36

Waar woon je, misschien kan iemand je het een keer laten zien, ik heb ook flink lopen pielen, maar eigenlijk is het heel simpel.....
Gisteren is geweest, morgen moet nog beginnen, LEEF VANDAAG!!!!

heaven7
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 27 apr 2011 19:46

Re: elastiek knopen

Bericht door heaven7 » do 02 jun 2011 16:50

Ik woon in Arnhem :) Oh stom he, ik voel me echt dom :|

Heb al vanalles geprobeerd maar dat spul is zo glad dat alle knopen er spontaan weer uitglijden.. als je het goed doet hoort dat dus niet te gebeuren?

Jennifer
Bead Believer
Berichten:274
Lid geworden op:di 08 feb 2011 21:48
Locatie:Hoogland
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Jennifer » do 02 jun 2011 17:04

heaven7 schreef:Ik woon in Arnhem :) Oh stom he, ik voel me echt dom :|

Heb al vanalles geprobeerd maar dat spul is zo glad dat alle knopen er spontaan weer uitglijden.. als je het goed doet hoort dat dus niet te gebeuren?
Voel je niet dom! Je moet het even weten.... Ik woon zelf in Hoogland (Amersfoort) en ik werk in Wageningen. Anders even kijken of we elkaar een keer kunnen treffen onderweg.
Gisteren is geweest, morgen moet nog beginnen, LEEF VANDAAG!!!!

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Ayla » do 02 jun 2011 17:16

Je haalt na het kruisen 1 van de uiteinden twee of drie keer door de ontstane lus, dat is alles.


Afbeelding

Misschien kun je het hier beter op zien.

heaven7
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 27 apr 2011 19:46

Re: elastiek knopen

Bericht door heaven7 » do 02 jun 2011 20:19

Dankje voor het aanbod Jennifer :) Lief van je! Maar ik denk het door te hebben :P Je begint gewoon zoals een normale knoop of strik? En de 2e keer dat je gaat knopen (om em echt vast te knopen zeg maar) doe je hetzelfde alleen dan 2 of 3 keer eronderdoor voor je em aantrekt? Of doe je em meteen al bij de eerste keer meerdere malen?

Jennifer
Bead Believer
Berichten:274
Lid geworden op:di 08 feb 2011 21:48
Locatie:Hoogland
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Jennifer » do 02 jun 2011 20:35

heaven7 schreef:Dankje voor het aanbod Jennifer :) Lief van je! Maar ik denk het door te hebben :P Je begint gewoon zoals een normale knoop of strik? En de 2e keer dat je gaat knopen (om em echt vast te knopen zeg maar) doe je hetzelfde alleen dan 2 of 3 keer eronderdoor voor je em aantrekt? Of doe je em meteen al bij de eerste keer meerdere malen?
Precies! je begint als een gewone knoop, dan doe ik 4 keer die draadjes om elkaar heen en dan stevig aantrekken (niet te hard, dan trek je het draadje/elastiek kapot), 2 of 3 keer laat nog wel eens los... :?
Gisteren is geweest, morgen moet nog beginnen, LEEF VANDAAG!!!!

heaven7
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 27 apr 2011 19:46

Re: elastiek knopen

Bericht door heaven7 » do 02 jun 2011 21:18

Toppie :D Bedankt!!

Gebruikersavatar
Disneyfreakske
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:wo 05 okt 2011 19:04
Locatie:Stabroek *Belgie*

Re: elastiek knopen

Bericht door Disneyfreakske » do 06 okt 2011 20:10

Ik ben dus sinds enkele weken begonnen met sieraden te maken.
Het lukt me al zeg k het zelf heel goed enkel zit ik al enkele dagen te sukkelen met een elastieke armbandje.
Die knop die op de site staat die heb k vandaag gebruikt en dan lukt het redelijk goed.
Enkel zit ik met een vraagje, ik heb ergens eens gelezen op internet dat als je een armband met elastiek maakt dat je dan dus de kralen heel hard moet aanduwen dat eigenlijk de elastiek uitrekt een stuk of moet je gewoon de breedte van een normaal armbandje hebben als draad?
Bij een gewoon armbandje neem ik meestal rond de 18cm lengte maar moet dit bij eleastiek ook of moet je die uitrekken en dan afsnijden wie kan me even helpen dat ik hier niet meer loop te vloeken thuis :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Sandra » do 06 okt 2011 20:16

Ik hoor inderdaad weleens de tip om voordat je begint met rijgen even stevig paar keer aan te trekken. Mocht het 'uitgerekt' kunnen worden dan is dat in ieder geval alvast gedaan. Ik persoonlijk zou circa 25 cm knippen, rijgen tot ik het lang genoeg vind (16 a 18 cm gok ik, het mag immers strak vallen) en dan stevig knopen. Hoe minder marge je hebt hoe lastiger het geknoopt kan worden.

Gebruikersavatar
Disneyfreakske
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:wo 05 okt 2011 19:04
Locatie:Stabroek *Belgie*

Re: elastiek knopen

Bericht door Disneyfreakske » vr 07 okt 2011 08:29

Dank je wel voor het antwoord ik ga t zodadelijk uitproberen.
Ik voel het gewoon het gaat lukken vandaag :wink:

Gebruikersavatar
Disneyfreakske
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:wo 05 okt 2011 19:04
Locatie:Stabroek *Belgie*

Re: elastiek knopen

Bericht door Disneyfreakske » vr 07 okt 2011 17:34

Joepie t is me gelukt ben trots op mezelf dat het gelukt is :-DD :mrgreen: :oops:

Dank je wel sandra voor je hulp!!

Gesloten