elastiek knopen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen
Re: elastiek knopen

Bericht door Chantale » za 18 aug 2012 07:10

:oops: ik probeer en probeer maar hier lukt het dus ook aan geen kanten. Ik begrijp ook niets van de tekening, krijg mijn elastiek nooit in dezelfde lusjes als de tekening. De laatste begrijp ik dan helemaal niet meer want dan zie ik meer dan één draad :shock: wahaha.. 'k zal de tekening eens mee moeten doen naar mijn neefje die bij de scouts zit.... misschien heeft hij meer verstand van knopen dan ik :lol:
Totnutoe lukte de truuk met de knijp- en verbergkraal zonder problemen. Gisteren maakte ik echter een nieuwe armband in vier rijen en één ervan brak dan toch af toen ik hem wou passen. Ik zal dan toch iets nieuws moeten proberen.
Vorige week keek ik eens in een juwelenwinkeltje naar een armband op elastiek. Ik zag dat ze geen nylon gebruikten maar gekleurde elastiek met een katoenlaagje. Die was gewoon in een dubbel knoopje geknoopt tussen twee kralen.

Gebruikersavatar
sofie
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 mei 2012 10:45
Locatie:West-Vlaanderen, België

Re: elastiek knopen

Bericht door sofie » za 18 aug 2012 10:37

Chantale,

Ik heb net ook voor de eerste keer de techniek uitgeprobeerd zoals beschreven op deze topic.
Het is me gelukt, en éen keer je het door hebt is het eigenlijk vrij simpel.
Ik zie dat je ook van west-vlaanderen bent, Ik ben van Zwevegem. Mocht je in de buurt wonen mag je altijd eens binnenspringen, dan kan ik je het eens voor tonen.

Sofie

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Kikkertje » za 18 aug 2012 14:27

Ik doe het altijd zo:

Je legt een knoop in het elastiek, en dan nog eentje. Die tweede knoop trek je niet helemaal aan zodat er nog een lusje zit. Beide uiteinden van het elastiek haal je dan nog een keer door dat lusje. Vervolgens de knoop heel goed aantrekken. Niet rukken, want dan trek je het elastiek kapot.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen

Re: elastiek knopen

Bericht door Chantale » di 21 aug 2012 11:36

ik heb een filmpje gevonden :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=1OZMmXh1 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

smams
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:vr 01 mar 2013 11:32
Locatie:Zuid-Limburg

Re: elastiek knopen

Bericht door smams » vr 01 mar 2013 14:26

Ah hier zat ik dus ook mee,
vanalles geprobeerd en heb vaak last dat het dus achteraf na een paar maal te hebben omgedaan loskomt (van me dochters armbanden, kinderen doen het om en af).
Ga dit zeker proberen!

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door Oeteljee » di 05 mar 2013 21:15

Ik zet een knoopje, een klein beetje lijm erop, en dan weer een knoopje. Stevig aantrekken en pas de volgende dag afknippen. Heb nog nooit een klacht gehad dat het los is gegaan.

Gebruikersavatar
sannie25
Bead Lover
Berichten:466
Lid geworden op:ma 05 nov 2012 22:11
Contacteer:

Re: elastiek knopen

Bericht door sannie25 » di 05 mar 2013 21:45

Oeteljee schreef:Ik zet een knoopje, een klein beetje lijm erop, en dan weer een knoopje. Stevig aantrekken en pas de volgende dag afknippen. Heb nog nooit een klacht gehad dat het los is gegaan.
dat is een handige tip, ga ik ook is proberen

loesmak
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:do 02 mei 2013 13:06

Re: elastiek knopen

Bericht door loesmak » zo 05 mei 2013 20:19

goeie techniek werkt echt mar voor de zekerheid doe ik er nog een tipje blanke nagellak op

Gesloten