hangertje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
eva kesteman
Bead Believer
Contacteer:
hangertje

Bericht door eva kesteman » vr 09 sep 2005 20:45

ik had een hangertje gemaakt om een koordje erdoor te doen , nu krijg ik het koordje niet erdoor, wie heefd dit ook nog gemaakt moet ik eerst het koordje erin doen misschien terwijl ik dit hangertje maak of hoe doen jullie dir het is uit het boekje ringen van lucrece mattens en leane de graaf op blz 35 bij dit kruisje tzijn drie bloemtjes

coby
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door coby » vr 09 sep 2005 20:55

je moest als het goed is het koordje er gelijk bij doen
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » vr 09 sep 2005 20:58

Zijn je bovenste kralen wel groot genoeg? Misschien kan je voor de kraal waar je koordje doorheen moet een nog grotere kraal nemen volgende keer, afhankelijk van de dikte van je koordje.
Het kan ook zijn dat je bij het afhechten er te vaak door bent gegaan zodat er nu geen ruimte meer is voor je koordje? Of je koordje is gewoon te dik?

Het is, zo te zien, wel de bedoeling dat je eerst het kruis rijgt en als dat klaar is dan pas je koordje door dat bovenste kraaltje rijgt, maar natuurlijk kun je het ook andersom proberen; eerst je koordje en dan pas het kruis.

Gewoon van alles uitproberen dan kom je vast wel tot een oplossing!
Groetjes,
Helena

sneeuwbeer
Bead Discoverer

Bericht door sneeuwbeer » vr 09 sep 2005 21:07

Ik denk dat ik weet welk hangertje je bedoeld, heb het boekje nu niet bij de hand. Ik heb eerst de hanger gemaakt en daarna het koordje aan de achterkant erdoor gedaan. Niet door een kraal, maar door de ruimte die er aan de achterkant is ontstaan zeg maar (hoop dat je snapt wat ik bedoel) T is een beetje moeilijk doen. Ik wou het koordje er dubbel door, heeft ook even geduurd voor ik dat voor elkaar had. Hoop dat het lukt en dat je iets van mijn uitleg heb gesnapt.

groetjes Nathalie

eva kesteman
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door eva kesteman » za 10 sep 2005 08:36

sneeuwbeer schreef:Ik denk dat ik weet welk hangertje je bedoeld, heb het boekje nu niet bij de hand. Ik heb eerst de hanger gemaakt en daarna het koordje aan de achterkant erdoor gedaan. Niet door een kraal, maar door de ruimte die er aan de achterkant is ontstaan zeg maar (hoop dat je snapt wat ik bedoel) T is een beetje moeilijk doen. Ik wou het koordje er dubbel door, heeft ook even geduurd voor ik dat voor elkaar had. Hoop dat het lukt en dat je iets van mijn uitleg heb gesnapt.

groetjes Nathalie
danke voor jullie reactie allemaal, ja hoor ik begrijp het sneeuwbeertje maar ik denk nu he dat mijn koordje te dik is nogthans zei de vrouw uit de veritas winkel dat het het dunste was , het is een gedraaid koordje maar er bestaan toh ook heel platte zwarte koordjes, alee ik heb dit al gezien in andere winkel, kheb nu mijn hangertje terug los gemaakt, ik ga eens kijken of ik dit koordje op andere manier erin kan krijgen, groetjes :wink:

Helena
Bead Believer

Bericht door Helena » za 10 sep 2005 15:34

Je zou in plaats van de kraal (die waar het koordje door moet) ook een ringetje kunnen rijgen, hier passen de meeste koordjes wel door.
Groetjes,
Helena

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » zo 11 sep 2005 16:54

Ik heb nu niet veel tijd maar ik denk aan je uitleg te zien dat ik deze hanger ook al heb gemaakt en je rijgt aan de achterkant met rocailles iets waardoor je de veter moet doorsteken..
Ik zal er straks ofzo eens heen kijken en dan leg ik het je wel eens tegoei uit!!

eva kesteman
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door eva kesteman » zo 11 sep 2005 19:02

Fieke schreef:Ik heb nu niet veel tijd maar ik denk aan je uitleg te zien dat ik deze hanger ook al heb gemaakt en je rijgt aan de achterkant met rocailles iets waardoor je de veter moet doorsteken..
Ik zal er straks ofzo eens heen kijken en dan leg ik het je wel eens tegoei uit!!
danke fieke ik heb nu een koordje erdoor gedaan mo tis nog niet aan mijn hoesting hoor ik krijg het nog niet helemaal erdoor maar ik zal eens uit kijken naar een ander koordje misschien platter koordje dit zou erdoor moete kunnen denk ik, nu kben toh al blij want ik heb het toh al kunnen aan doen :wink: groetjes

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » zo 11 sep 2005 21:02

Anders moet je er eens een fotootje van maken en dan kan ik je misschien nog een tip geven..

Gesloten