hellup, ik word gek van die draad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:
hellup, ik word gek van die draad

Bericht door angela » vr 02 sep 2005 20:59

Goed ik biecht het op, ik denk niet dat ik hier geschikt voor ben hahaha.

Ik ben aan het surfen bij Sayila en zie daar een geweldige ketting als pakket, deze ketting met van die lussen heb ik al vaker gezien en bestudeerd en dacht al dat kan ik nooit. Goed dat pakket besteld puur om die techniek te leren er zit namelijk een uitleg bij...Nou ik wordt werkelijk debiel van die 4 meter lange staaldraad.

Is er iemand die ervaring heeft met zo'n lussenketting en wil mij een beetje op gang helepen. Ik moet in het midden beginnen met een aantal kralen, dan rijg ik de draad weer terug door 1 kraal, dan krijg ik een lusje, zover ben ik en blijf ik ook denk ik want de 2de lukt me al niet meer. En die draad hij is ook zooooo lang, hij bedekt bedat mn hele eetkamer (graje). Zal ik de foto erbij doen, ik weet niet of het mag.
Afbeelding
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 02 sep 2005 21:03

:lol: Ik kan je niet helpen, want ik heb zoiets nog nooit gemaakt, maar ik moest wel lachen, want ik zit ook altijd met van de lange draden Wel nylondraad, maar dat gaat soms weer in de klit.

En de katten..... die vinden die eindes draad ook nog eens geweldig... nog een extra handycap :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door angela » ma 12 sep 2005 18:18

:cry: :cry:

Ben nu 2 weken verder en echt de draad krijgt alleen maar meer kreukels...ik kan dit gewoon echt niet, toch niet te geloven. er stond op de beschrijving ook een nummer hahaha een soort hulp nummer ik denk dat ik die maar eens ga bellen want ik vind de ketting echt heel gaaf, en heb ook een heel leuk shirt waar hij op past maar ik krijg hem voor geen meter in elkaar... :roll:

Er is dus niemand die ervaring heeft met een lussenketting?
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » ma 12 sep 2005 19:07

Nee, ik vind het wel een heel aparte en mooie ketting. Ik hoop dat je eruit komt met dat hulpnummer :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » ma 12 sep 2005 19:14

Het is een erg mooie ketting. Maar ik heb geen idee hoe ie in elkaar zit. Ik zou toch dat hulpnr bellen als ik jou was.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door angela » di 13 sep 2005 19:29

ja hahahaha...ik ga ze morgen echt es bellen want anders beland ie in een hoek en gebruik ik de kralen voor wat anders...ik ga donderdag naar de kreadoe dus dan heb ik weer genoeg om handen, en die ketting moet ik gewoon maken van mezelf..dus ik zal bellen. :roll: :wink:
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

lucia
Bead Discoverer
Berichten:29
Lid geworden op:vr 14 okt 2005 15:28
Locatie:meppel
Contacteer:

en

Bericht door lucia » za 15 okt 2005 16:30

heb je nog gebeld en antwoord gekregen?
ben erg benieuwd namelijk na de techniek
gr,lucia uit meppel
Hoi ik ben lucia en woon in meppel 43 jaar oud 1 zoon en twee zw.labradors

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 15 okt 2005 17:38

Kun je een stuk draad niet op een klosje rollen en dat dan steeds verder afrollen. Dat doe ik nl. bij het haken van 10m draad, misschien dat het hierbij ook kan?
En de katten..... die vinden die eindes draad ook nog eens geweldig... nog een extra handycap
Dat heb ik ook altijd, zwaar irritant, maar ook wel grappig om te zien.. :D
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
red lady
Bead Dreamer
Berichten:664
Lid geworden op:za 21 mei 2005 17:00
Locatie:tilburg

Bericht door red lady » zo 16 okt 2005 11:25

Jewel schreef::lol: Ik kan je niet helpen, want ik heb zoiets nog nooit gemaakt, maar ik moest wel lachen, want ik zit ook altijd met van de lange draden Wel nylondraad, maar dat gaat soms weer in de klit.

En de katten..... die vinden die eindes draad ook nog eens geweldig... nog een extra handycap :wink:
miranda
vraagje rijg jij al je kettingen met nylondraad?
ik wil het proberen met zijdedraad maar heb hier geen ervaring mee.
weet jij daat toevallig iets over of dat snel klit en zo?
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 16 okt 2005 11:34

red lady schreef:
Jewel schreef::lol: Ik kan je niet helpen, want ik heb zoiets nog nooit gemaakt, maar ik moest wel lachen, want ik zit ook altijd met van de lange draden Wel nylondraad, maar dat gaat soms weer in de klit.

En de katten..... die vinden die eindes draad ook nog eens geweldig... nog een extra handycap :wink:
miranda
vraagje rijg jij al je kettingen met nylondraad?
ik wil het proberen met zijdedraad maar heb hier geen ervaring mee.
weet jij daat toevallig iets over of dat snel klit en zo?
Ja... ik rijg vrijwel alles op nylondraad of op zilverdraad.
Zijde heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik ga binnenkort wel iets nieuws bestellen en proberen. Ik weet even niet zo gauw hoe dat draad heet, want ik kwam het gisteren toevallig tegen, maar er is een gecoat draad, dat afkomstig is van/uit de Marine. Dat is supersterk, dun en je kan er zelf mee in de zee zwemmen, zonder dat het draad wordt aangetast!
Perfect voor de herenkettingen die ik wil gaan maken, want mannen vergeten vaak hun sieraad af te doen met douchen of zo :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
red lady
Bead Dreamer
Berichten:664
Lid geworden op:za 21 mei 2005 17:00
Locatie:tilburg

Bericht door red lady » zo 16 okt 2005 11:53

Jewel schreef:
red lady schreef:
Jewel schreef::lol: Ik kan je niet helpen, want ik heb zoiets nog nooit gemaakt, maar ik moest wel lachen, want ik zit ook altijd met van de lange draden Wel nylondraad, maar dat gaat soms weer in de klit.

En de katten..... die vinden die eindes draad ook nog eens geweldig... nog een extra handycap :wink:
miranda
vraagje rijg jij al je kettingen met nylondraad?
ik wil het proberen met zijdedraad maar heb hier geen ervaring mee.
weet jij daat toevallig iets over of dat snel klit en zo?
Ja... ik rijg vrijwel alles op nylondraad of op zilverdraad.
Zijde heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik ga binnenkort wel iets nieuws bestellen en proberen. Ik weet even niet zo gauw hoe dat draad heet, want ik kwam het gisteren toevallig tegen, maar er is een gecoat draad, dat afkomstig is van/uit de Marine. Dat is supersterk, dun en je kan er zelf mee in de zee zwemmen, zonder dat het draad wordt aangetast!
Perfect voor de herenkettingen die ik wil gaan maken, want mannen vergeten vaak hun sieraad af te doen met douchen of zo :wink:
nou ik ga het volgende week proberen met dat zijde draad het lijkt mij dat de kettijgen daardoor soepeler vallen ,want bij sommige patronen die ik met nylongaren rijg vind ik wat stijf in het dragen.
het enige nadeel is die lange draden en ik ben bang dat dit garen behoorlijk gaat klitten :evil:
maar ik ga het gewoon ff proberen ,ben wel benieuwd of dat nieuwe draad van jou goed bevalt.
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 16 okt 2005 12:17

Gebruik je dan niet te dik nylondraad?

Ik heb er geen last van dat mijn kettigen stijf vallen. Ik gebruik het liefst nylondraad, want dat zie je minst doorschijnen bij doorzichtige kralen en de rijgtechniek die ik gebruik.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gesloten