Sluiting maken aan zwevende ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marka
Bead Interested
Contacteer:
Sluiting maken aan zwevende ketting

Bericht door Marka » do 18 aug 2005 18:43

Hellup!!
Ik weet t ff niet meer... heb de zoekfunctie al gebruikt,maar kan t niet vinden zo snel.
Ben nu aan een zwevende ketting bezig, 1 draads op staaldraad.

Maar wat iknu even niet snap is hoe ik hier mooi een sluiting aan maak...

Als ik een kalot wil gebruiken... kan dit draad toch niet terugsteken? (te dik ervoor denk ik?)

iemand een goeie tip voor mij??

Alvast bedankt weer!!

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » do 18 aug 2005 19:01

Ik doe er zo'n kalotje aan met een gaatje, dan op het eind een knijpkraaltje en dan schuif ik dat kalotje over het knijpkraaltje. Ik bevestig er dan een ringetje of een sluiting aan en klaar is de mooie afwerking.
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » do 18 aug 2005 19:07

angela schreef:Ik doe er zo'n kalotje aan met een gaatje, dan op het eind een knijpkraaltje en dan schuif ik dat kalotje over het knijpkraaltje. Ik bevestig er dan een ringetje of een sluiting aan en klaar is de mooie afwerking.
Ja, deze techniek gebruik ik ook. Deed het eerder met een veterkastje, maar dat werkte niet goed. Nu met de kalotjes gaat het echt super!

Marka
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marka » do 18 aug 2005 19:18

ok ik ga t zo meteen proberen!!
Thanx voor de snelle reacties dames!!

Marka
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Marka » do 18 aug 2005 20:46

Tis gelukt!! :lol: joepiee!! hihi :oops:

foto's volgen nog een keertje, maar eerst nog ff nog meer maken!
Volgende week mn eerste sieradenparty namelijk! :D

imke
Bead Fan

Bericht door imke » vr 19 aug 2005 12:19

mooi zo dat het is gelukt zo doe ik het ook altijd!!! veel plezier met je eerste sieradenparty!!!!!
iedereen die mij een emailtje wil sturen moet dat niet naar het aderes doen dat ik hier heb ingevuld maar naar:
imkeleenders@hotmail.com

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 19 aug 2005 12:34

Lees dit nu pas en vraag me nu af, waarom het bij mij niet werkt :? Ik heb toch verschillende keren al gehad dat de boel losliet, ook als ik 2 draden zo afwerkte :cry: Ik durf er dus niet meer zo goed op te vertrouwen en steek toch terug en werk het eindje af in 2 of 3 kraaltjes, zodat je het losse eindje niet meer ziet. Iemand een idee waar het aan ligt, mss soort draad, dikte ofzo, of doe ik het gewoon fout :wink:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » vr 19 aug 2005 16:31

Brigitte schreef:Lees dit nu pas en vraag me nu af, waarom het bij mij niet werkt :? Ik heb toch verschillende keren al gehad dat de boel losliet, ook als ik 2 draden zo afwerkte :cry: Ik durf er dus niet meer zo goed op te vertrouwen en steek toch terug en werk het eindje af in 2 of 3 kraaltjes, zodat je het losse eindje niet meer ziet. Iemand een idee waar het aan ligt, mss soort draad, dikte ofzo, of doe ik het gewoon fout :wink:
Bij mij is dat ook zo, tenminste, de kalotjes gaan altijd kapot!! Er valt altijd één helft af na het dichtknijpen, en het is niet dat ik er hard op knijp ofzo...

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » vr 19 aug 2005 16:37

Madelief schreef:
Brigitte schreef:Lees dit nu pas en vraag me nu af, waarom het bij mij niet werkt :? Ik heb toch verschillende keren al gehad dat de boel losliet, ook als ik 2 draden zo afwerkte :cry: Ik durf er dus niet meer zo goed op te vertrouwen en steek toch terug en werk het eindje af in 2 of 3 kraaltjes, zodat je het losse eindje niet meer ziet. Iemand een idee waar het aan ligt, mss soort draad, dikte ofzo, of doe ik het gewoon fout :wink:
Bij mij is dat ook zo, tenminste, de kalotjes gaan altijd kapot!! Er valt altijd één helft af na het dichtknijpen, en het is niet dat ik er hard op knijp ofzo...
Bij mij schiet het draadje er gewoon uit of breekt finaal af net onder het kalotje :cry:
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » zo 21 aug 2005 07:21

Het kan zijn dat je gewoon hele 'zwakke' kalotjes hebt, probeer eens een ander merk, want dat ze breken na het buigen is natuurlijk niet normaal. Tenminste, dat heb ik nog nooit gehad, wel als je ze meerdere malen open en dicht gaat buigen...
Irene van der Maas

MissMyrna
Bead Discoverer

Bericht door MissMyrna » ma 22 aug 2005 16:24

Brigitte schreef:
Madelief schreef:
Bij mij schiet het draadje er gewoon uit of breekt finaal af net onder het kalotje :cry:
*schrikt*

Ik heb net 100 stuks bij Creadream besteld. Deze zijn toch wel goed he? Anders ga ik huilen.

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » ma 22 aug 2005 16:51

Ja hoor, die zijn prima heb er nog nooit problemen mee gehad.

Gesloten