weven met nylondraad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Taranka
weven met nylondraad

Bericht door Taranka » do 18 sep 2003 16:36

Hallo,

Ik ben al een geruime tijd bezig met het maken van kettingen, armbanden, ringen en oorringen. Ik heb daarvoor gebruik gemaakt van verschillende technieken maar ik had nog nooit gebruik gemaakt van een weefgetouw. Het lukt prima, ik vraag me alleen af of je met nylondraad kan weven.

Groetjes

Taranka
:D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 18 sep 2003 17:14

ik heb het zelf nog niet gedaan, ik denk dat het op zich wel kan, maar je sieraad wordt er niet mooier van. ik denk namelijk dat nylondraad er niet soepel genoeg voor is. ook is het lastiger knopen te maken, omdat het immers niet zo soepel is. maar je kan het natuurlijk altijd proberen!

ikzelf gebruik overigens altijd nymo-c garen bijvoorbeeld. lekker dun, slap en sterk.

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 18 sep 2003 17:17

Ik weef wel eens wat met nylon, maar alleen voor mezelf. 't Is namelijk bijna niet te doen om het netjes ?n stevig af te hechten :). Ik moet nog altijd een spoeltje C-lon kopen om het daar mee te proberen ;).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » vr 19 sep 2003 08:35

Ik heb dat eerst ook gedaan maar het afwerken is idd niet handig...en met het c-lon heb je veel minder kans dat de knoopjes eruit gaan

Gesloten