Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
-
SayaGadis
- Bead Believer
Solderen van metalen onderdeeltjes
Bericht
door SayaGadis » za 13 sep 2003 18:13
Hoi hoi,
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het aan elkaar solderen van metalen onderdeeltjes.... Als ik zo kijk naar exemplaren van bijvoorbeeld Otazu dan zie ik dat die ook veel gewoon aan elkaar soldeert, en zo kun je ook weer apartere creaties maken....Dus wie heeft hier ervaring mee ? Ik zag net op een site vrij goedkope (denk ik) soldeersetjes voor beginners / hobbyisten staan.....nog geen 30 euro voor materialen en een soldeerbout enzo in een handige kit. Maar ja ik heb geen idee of dit een handige techniek is ......
Dus let me know als je er ervaring mee hebt !
Groetjes,
Karin

-
DMBijoux
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door DMBijoux » za 13 sep 2003 18:36
komt nog een hoop bij kijken hoor

Ik ben op zoek gegaan naar soldeer dat merendeels uit zilver is gemaakt. Maar het is te doen je moet alleen wel een hoop oefenen en dat moet ik ngo steeds doen

dus nog niet veel ervaring ermee heb wel de spullen maar de tijd ontbreekt!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » za 13 sep 2003 19:27
Ik heb er wat ervaring mee. Ik heb een cursus edelsmeden gedaan en daar ook gesoldeerd met een brander. Het solderen op zich was niet zo moeilijk, er komt wel wat meer bij kijken omdat je met edele metalen omgaat en je moet met vuur durven omgaan,het was dus niet met zo'n soldeerboutje, ik heb een paar zilveren hangers gemaakt.
-
SayaGadis
- Bead Believer
Bericht
door SayaGadis » za 13 sep 2003 20:21
Hmz en ik maar denken dat ik wel even met zo'n soldeerboutje aan de slag kon gaan....Dat moet ik dus toch nog maar even uit mijn hoofd zetten hihi....Ik wil dolgraag ook een keer een cursus edelsmeden gaan volgen. In het crea centrum waar k gewerkt heb werden ook cursussen gegeven, en er werden prachtige dingen gemaakt.....
Tis alleen niet de aller goedkoopste cursus....Eerst dus maar een job !!
Groetjes !