Hoe nylondraad goed krijgen?
-
Marijke
Ik wil graag een ketting maken van dun nylondraad met wat kleine kraaltjes eraan. Het probleem is dat de draad gerkruld blijft (zelfs met zwaardere kralen). Is er een manier om de draad mooi recht te krijgen?
-
Rozijn
hoe nylondraad goed krijgen?
Mijn ervaring is, dat als je zo'n ketting een paar keer hebt gedragen, de krullen er vanzelf uit gaan. Je kan hem ook eerst een paar dagen om iets heen doen, bijvoorbeeld een blik waar het precies omheenpast, succes.
-
Gast
Ja St?phanie, ik gebruik het voor al mijn patronen, kijk maar naar mijn rijgpatronen. Alleen zorg ik altijd dat ik aan de halskant tenminste 2 draden heb dat vind ik fijn met afwerken, ik rijg de 2 draden door een kalotje, 1 draad door een klein kraaltje, maak dan een paar knoopjes met 2 draden, afknippen of eventueel nog terugsteken, drupje lijm erop en kalotje dichtknijpen. Er is bij mij nog nooit een ketting stuk gegaan. En ik vind ook dat je minder snel knoopjes in de draad krijg als je rijgt dan b.v. met gewoon naaigaren.Het is vooral geschikt voor patronen die heel soepel moeten vallen. Soms rijg ik met een dubbele draad, zoals bij crystal wave armband, het zijn wat grotere kraaltjes en dan is het soms te slap, maar dat moet je zelf uitproberen.