tatting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:
tatting

Bericht door hennie » ma 24 feb 2003 21:23

Tatting of frivolite, heel fijn kantwerk.Ik heb heel veel pagina's gevonden met voorbeelden van frivolite.Er zijn vaak oude victoriaanse voorbeelden bij.Het is dus heel fijn kantwerk.Ik probeer nu zo'n voorbeeld een beetje na te maken met kraaltjes.Afgelopen zondag ben ik bezig geweest en het is heel leuk om te doen, als je van pietepeuterig werk houdt.Voor ik een patroontje ontworpen heb ben ik wel een paar uur verder maar dat vind ik juist leuk.Ik gebruik dan kraaltjes maat 15/0 Als mensen mijn voorbeeld willen zien dan neem ik de ketting als hij af is,zaterdag 8 maart mee.Als je RAW en netting kunt, kun je dit ook.De kraaltjes koop ik bij kralenwerk omdat die de mooiste kraaltjes heeft.
Hennie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 24 feb 2003 21:45

oh leuk, ben heel benieuwd!!
voor degenen die niet weten wat raw: right angle weave...wil mij nog niet echt lukken.

denk dat je veel lol zal hebben hennie, vriendin van marijke madder zal er namelijk ook zijn en zij gebruikt ook mooie lastige technieken, ze liet 'n foto zien van 'n hele mooie tas. ik ben benieuwd. :D

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 24 feb 2003 22:13

Leuk, hoewel een tas zie ik me nog niet maken.Maar iets nieuws is altijd leuk.Soms denk ik wel eens : volgens mij zit ik hier het wiel opnieuw uit te vinden, hebben tig mensen voor mij dat allang bedacht.Maar ja zo ben je lekker bezig.Hoewel de meeste mensen dat niet begrijpen : zit je zolang te priegelen voor zo'n klein stukje.Maar vooral een nieuw patroontje bedenken kost tijd, en als het dan gelukt is is dat ook weer heel erg leuk en dan kun je pas de echte ketting gaan rijgen, dan zie je pas het resultaat.Heel arbeidsintensief, dus echt hobbywerk.

Hennie

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » ma 03 mar 2003 19:12

Hi Sandra,
ik ga binnenkort denk ik ook maar eens RAW proberen. Heb in ieder geval een heel duidelijke uitleg gevonden. Misschien ook handig voor jou.
http://www.chrystyna-m.com/BeadDancing/RAW.html
Ik laat je wel weten hoe mijn pogingen verlopen.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 03 mar 2003 19:15

Hai Marieke,
Deze uitleg heb ik dus ook in mijn voorbeeldenmap en hij is echt duidelijk.Zaterdag neem ik mijn mappen mee.
Groetjes Hennie

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 19 mar 2003 21:18

Jullie kunnen een gedeelte van mijn eerste "tatting" ketting bewonderen bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onderaan de 15/0 kraaltjes.Ik vond het zelf leuk dat hij zo goed gelukt was,ben inmiddels een beetje verslaafd aan "tatting"patronen.
Groetjes Hennie

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 mar 2003 21:23

mooi! voor degenen die het sneller willen zien:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 20 mar 2003 15:39

Mooi zeg :o ! Heb je er een patroon van misschien :)?

Oja, de link die Marieke gaf is veranderd in http://beaddancing.com/RAW.html.

Sandra, jij had me eens gevraagd of ik zo'n tasje van m'n site met de RAW had gemaakt. Nu ik dit patroon zo zie: inderdaad, zonder de techniek te kennen. Gewoon zelf uitgevonden en zonder naald gedaan ;).

Zo, en nu ga ik weer aan mijn Frans werken ("Comment vas-tu? Moi, ?a va bien. Aujourd'hui, j'ai...") ;).

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 20 mar 2003 19:30

Hallo stephanie,
Ik heb de ketting zelfbedacht en er een werkbeschrijving van gemaakt.T.z.t.komt hij ook bij Sandra op de site, maar ik wil hem je wel sturen.
Groetjes Hennie

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » do 20 mar 2003 20:11

Als je dat wil doen: graag :D! Maar ik kan ook wel wachten tot hij op de site komt hoor. Knap dat je het zelf hebt bedacht! Ik vind hem echt supermooi!

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » do 20 mar 2003 22:23

Hi Ria,
Hij is echt heel mooi. Ga hem eens goed bestuderen & kijken of ik hem na kan maken. Misschien heb ik dan uiteindelijk nog je beschrijving nodig, maar dat hoor je tegen die tijd wel.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 20 mar 2003 22:50

Ik heet nog steeds Hennie hoor! :wink:

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 20 mar 2003 22:56

hahahaa ik ben niet zo kunstig als Hennie hoor! ik heb daar geen geduldt voor ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » vr 21 mar 2003 08:49

Hi Ria & Hennie,
Oh sorry, was gisteren nogal moe. Heb gewoon veel te weinig geslapen de afgelopen week. Please forgive me!!!!
knuffel Marieke

Gesloten