hoe werk ik een eindje af met nylondraad?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:
hoe werk ik een eindje af met nylondraad?

Bericht door Melanie » zo 27 mar 2005 12:05

ik heb tot nu toe alleen nog gewerkt met gecoat staaldraad. Een eindje werkte ik dan af met een calotje en knijpkraal.

Maar hoe doe je dit nu bij nylondraad? Knopen? Of werkt een knijpkraaltje hierbij ook?

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 27 mar 2005 12:16

Een knijpkraal kan de nylondraad doorsnijden :( Ik rijg een kalotje en dan een heel kleine rocaille op één van de draden en dan knoop ik de draadjes goed vast om het kraaltje heen. De draden steek ik dan terug door het kalotje (is priegelwerk :wink: ) en dan een stukje terugrijgen en dan afknippen. Dan een drup lijm op de knopen in het kalotje en dan dichtknijpen. Snappie? 'T is een beetje een vage uitleg, maar zo doe ik het meestal :wink: Op de site van Hennie, http://www.hekrasier.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat het ook beschreven. :D

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » zo 27 mar 2005 12:34

ja, ik snap het. Ik ga het zo proberen, lijkt me stevig genoeg. Bedankt!

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » zo 27 mar 2005 15:02

ik gebruik wel altijd een knijpkraal......het is me nog nooit gebeurd dat het nylondraad brak
wel die ik er voor de stevigheid altijd een drupje blanke nagellak over de knijpkraal heen......kan er niks meer mee gebeuren :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 27 mar 2005 17:08

Het is mij wel een paar maal gebeurd. Niet meteen maar na verloop van tijd. Als ik een ketting voor iemand maak neem ik dat risico niet meer.

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » ma 28 mar 2005 19:32

bij mij is het nog nooit gebeurd, maar meestal doe ik een paar knopen en dan nog een knijpkraal :)

Gesloten