hoe moet je emailleren?heeft iemand hier ervaring mee?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » vr 26 aug 2005 10:27

violetmoon_17 schreef:Hoi meggie,

Ik had je post niet eerder gelezen, maar weet je waar je ook plaatmateriaal kan krijgen.

Je moet eens naar een metaalketen gaan, bij ons is dat metaalketen zuid, maar gewone metaalfabrieken kan ook.
Zoek maar eens in de gouden gids.
Daar vraag je of ze resten hebben van koper, staal of aluminium, omdat ze er zelf vaak niets meer mee kunnen doen kan je het vaak gunstig kopen.

succes.

Oh ja nogmaals, dat kruis is heel mooi geworden.

Ik zou bijna zelf weer willen beginnen met emaileren. oventje heeft mijn vriend nog bij zijn ouders staan.
Bedankt Carina!
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar plaatjes waar ik op kan emailleren, want zelf dingen uitsnijden etc. is haast niet te doen......
Maar goed ;)

Bruno
Bead Interested

Bericht door Bruno » vr 26 aug 2005 11:51

Niet echt wat jullie bedoelen maar toch...

In een boek gelezen...

Beschilder katoenballetjes met nagellak, in verschillende lagen en wat spelen met kleuren... daarna met een goud/zilverstift fijne kriskras lijntjes tekenen.

Ga dit zelf eens proberen dit weekend...

Meteen een budgettip van jewelste...

Groeten

Bruno

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 31 mar 2008 12:57

Hoi,

Ik vroeg me af of je ook op een andere manier kan emailleren. Ik was nl. vorige week in een kralenwinkel en toen hoorde ik een vrouw zeggen dat ze een paar hangertjes die ze niet mooi vond, geemailleerd had. Ze had dit gedaan met spul uit de speelgoedwinkel, waarmee ''je autootjes emailleert''. Nou zegt dit mij niets, weten jullie hier misschien meer van?

(Ik las wel in een van de andere topics een goede tip: hangertjes vullen met gasverf en dat bakken (neem ik aan).)

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » di 01 apr 2008 15:20

Ik vul nog wel eens hangertjes met gekleurde (glitter)lijm met een lijmpistool... ik heb er nog erg veel van liggen (van die lijm, bedoel ik) en ik verkoop ze ook in mijn webwinkeltje, so... pm maar als je geïnteresseerd bent.
Ik heb ook nog een paar lijmpistolen liggen... niet veel, maar... wie het eerst komt, het eerst maalt!

Ik heb helaas de foto's van de hangers bij mijn vorige pc-crash verloren, maar die van de lijm heb ik nog wel! :-)
Afbeelding

:-)
MiekeN
Laatst gewijzigd door MiekeN op di 01 apr 2008 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 01 apr 2008 15:58

Ow! Wat aardig. Ik denk niet dat ik dit nodig heb, maar erg bedankt. Dus als iemand anders wil?
Trouwens hoe droogt het dan op? Hard het vanzelf uit?
Zo zie je maar weer dat er best veel opties zijn.

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » di 01 apr 2008 16:07

madebyme schreef:Ow! Wat aardig. Ik denk niet dat ik dit nodig heb, maar erg bedankt. Dus als iemand anders wil?
Trouwens hoe droogt het dan op? Hard het vanzelf uit?
Zo zie je maar weer dat er best veel opties zijn.
de lijm wordt heet aangebracht, gesmolten in het pistool dus; als het afkoelt wordt het ook weer hard dus. Ik lak het dan af met dezelfde glanslak als die ik voor fimo gebruik en klaar! :-)

:-)
MiekeN

Gesloten