Teleac cursus sieraden maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
kralenfreakjuh
Bead Interested

Bericht door kralenfreakjuh » do 16 feb 2006 12:22

Hallo allemaal,

Ik vondt de uitzending heel leuk.
Ik ben eens benieuwd naar dat boek!
Groetjes Wendy.
Niet ieder juweeltje is een sieraad !

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 16 feb 2006 12:30

pluisje schreef:Zou het dan misschien in het boek staan hoe dat je die kettingen precies maakt? Ik wil ook wel zo'n gevlochten ketting. Inderdaad weinig uitleg.

Hadden jullie het trouwens ooit gezien dat je dat metaaldraad plat kon slaan en er 'n gaatje in kan timmeren? Wat voor soort zilverdraad zal dat dan zijn?
volgens mij waren veel dingen van echt zilver, want ik herkende veel van de serie in mijn edelsmidcursus.
Liefs
Linda

flower
Bead Interested

Bericht door flower » do 16 feb 2006 14:19

Ook ik heb gekeken en vond het wel inspirerend! En inderdaad dat vlechtwerk is mooi. :D Die mevrouw die de rozenkrans hermaakt heeft vond ik ook wel origineel! :lol:

Rosalie
Bead Starter

Bericht door Rosalie » do 16 feb 2006 16:39

Ik ben vanmiddag naar de boekhandel geweest om het boek te bekijken, ik vond het niet de moeite waard om het te kopen er staat weinig uitleg in jammer genoeg. En er staan veel technieken in wat je thuis haast niet kan toepassen.

cleo3-3
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door cleo3-3 » do 16 feb 2006 16:48

bedankt voor de tip hoor

in belgie is dat boek waarschijnlijk niet in de boekhandel
dus wou ik het zo aankopen via teleac

maar als er niet veel technieken instaan die haalbaar zijn dan koop ik het beter niet

staat er iets in over die weef techniek met die metaaldraad?
groetjes hilde

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » do 16 feb 2006 17:44

pluisje schreef:Zou het dan misschien in het boek staan hoe dat je die kettingen precies maakt? Ik wil ook wel zo'n gevlochten ketting. Inderdaad weinig uitleg.

Hadden jullie het trouwens ooit gezien dat je dat metaaldraad plat kon slaan en er 'n gaatje in kan timmeren? Wat voor soort zilverdraad zal dat dan zijn?
dat is gewoon zilverdraad :D één probleem: je hebt een 'aambeeld' nodig, want geen enkele andere ondergrond is ervoor geschikt :roll:
ipoingtudut

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » do 16 feb 2006 18:11

Jammer, ik heb het gemist en op uitzendinggemist staat het niet, balen!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

cleo3-3
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door cleo3-3 » do 16 feb 2006 18:52

deze heeft mijn dochter deze middag al gemaakt
Ze heeft ook gekenen naar teleac ( was ziek , maar een klein beetje meer)

even een link

http://shop.kapaza.be/swarovskijuwelens ... en_13.html" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien mag ik deze link hier niet gebruike
als het niet mag, dan mag dit verwijderd worden hoor
groetjes hilde

Rosalie
Bead Starter

Bericht door Rosalie » vr 17 feb 2006 08:38

Die zgn weefketting van metaaldraad staat wel in het boek maar er staat niet bij wat voor draad er gebruikt is de dikte enz..... jammer. Als je op de site van Teleac kijkt kun je zien dat er binnenkort door het hele land workshops worden gegeven nav deze tv uitzendingen het zou leuk zijn als je dan zo'n ketting zou kunnen maken. Maar er staat helaas nog niet bij wat er zoal gemaakt kan worden tijdens de workshops.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 17 feb 2006 15:51

Rosalie schreef:Die zgn weefketting van metaaldraad staat wel in het boek maar er staat niet bij wat voor draad er gebruikt is de dikte enz..... jammer. Als je op de site van Teleac kijkt kun je zien dat er binnenkort door het hele land workshops worden gegeven nav deze tv uitzendingen het zou leuk zijn als je dan zo'n ketting zou kunnen maken. Maar er staat helaas nog niet bij wat er zoal gemaakt kan worden tijdens de workshops.
Zo'n zweefketting is niet moeilijk hoor. Je rijgt het op acculon (-gepastificeerd staaldraad), dit is in veel kleuren te koop. Je hebt knijpkraaltjes nodig om naast de kralen vast te knijpen. Kalotjes (hoeft niet) knijpkraaltjes, slotje en kralen niet te vergeten.
Veel succes met je zweefketting. :wink:
groetjes Sannie.

:)Linda:)
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door :)Linda:) » vr 17 feb 2006 16:41

Ik vond de uitzending ook erg leuk! :D Jammer dat op de internetsite verder geen informatie staat over het maken van de sieraden die ze besproken hebben. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Weet iemand hoe die techniek ging met de groene kraaltjes waar in een spiraalvorm omheen werd geregen? Ik kon dat stuk zo snel niet volgen, maar vond het er erg leuk uitzien :!:

Groetjes :D Linda :D

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 17 feb 2006 16:45

Linda je moet even op de site van Hennie kijken daar staat wel het een en ander volgens mij uitgelegt over het rondrijgen van kettingen. Het is niet zo moeilijk hoor. Anders maak ik wel een keer een tekeningetje voor je. Maar je weet het, ik heb het druk dus het duurt even :wink:
groetjes Sannie.

Rosalie
Bead Starter

Bericht door Rosalie » vr 17 feb 2006 16:45

Zo'n zweefketting is inderdaad heel erg simpel maar ik het ging mij eigenlijk om die gevlochten ketting die was heel gaaf vond ik. het is ook nog niet zo gemakkelijk om aan zo'n mal te komen.

joyas
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door joyas » vr 17 feb 2006 16:48

Rosalie schreef:Zo'n zweefketting is inderdaad heel erg simpel maar ik het ging mij eigenlijk om die gevlochten ketting die was heel gaaf vond ik. het is ook nog niet zo gemakkelijk om aan zo'n mal te komen.
die mal was toch gewoon een stok? leek wel gewoon een bezem.
eyes are the windows of your soul

:)Linda:)
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door :)Linda:) » vr 17 feb 2006 16:49

sanny schreef:Linda je moet even op de site van Hennie kijken daar staat wel het een en ander volgens mij uitgelegt over het rondrijgen van kettingen. Het is niet zo moeilijk hoor. Anders maak ik wel een keer een tekeningetje voor je. Maar je weet het, ik heb het druk dus het duurt even :wink:
Bedankt voor de tip, maareh... wat is de site van hennie? :oops:

Gesloten