Teleac cursus sieraden maken
- kralenfreakjuh
- Bead Interested
volgens mij waren veel dingen van echt zilver, want ik herkende veel van de serie in mijn edelsmidcursus.pluisje schreef:Zou het dan misschien in het boek staan hoe dat je die kettingen precies maakt? Ik wil ook wel zo'n gevlochten ketting. Inderdaad weinig uitleg.
Hadden jullie het trouwens ooit gezien dat je dat metaaldraad plat kon slaan en er 'n gaatje in kan timmeren? Wat voor soort zilverdraad zal dat dan zijn?
Liefs
Linda
Linda
dat is gewoon zilverdraadpluisje schreef:Zou het dan misschien in het boek staan hoe dat je die kettingen precies maakt? Ik wil ook wel zo'n gevlochten ketting. Inderdaad weinig uitleg.
Hadden jullie het trouwens ooit gezien dat je dat metaaldraad plat kon slaan en er 'n gaatje in kan timmeren? Wat voor soort zilverdraad zal dat dan zijn?
ipoingtudut
- cleo3-3
- Bead Dreamer
- Contacteer:
deze heeft mijn dochter deze middag al gemaakt
Ze heeft ook gekenen naar teleac ( was ziek , maar een klein beetje meer)
even een link
http://shop.kapaza.be/swarovskijuwelens ... en_13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien mag ik deze link hier niet gebruike
als het niet mag, dan mag dit verwijderd worden hoor
Ze heeft ook gekenen naar teleac ( was ziek , maar een klein beetje meer)
even een link
http://shop.kapaza.be/swarovskijuwelens ... en_13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien mag ik deze link hier niet gebruike
als het niet mag, dan mag dit verwijderd worden hoor
groetjes hilde
Die zgn weefketting van metaaldraad staat wel in het boek maar er staat niet bij wat voor draad er gebruikt is de dikte enz..... jammer. Als je op de site van Teleac kijkt kun je zien dat er binnenkort door het hele land workshops worden gegeven nav deze tv uitzendingen het zou leuk zijn als je dan zo'n ketting zou kunnen maken. Maar er staat helaas nog niet bij wat er zoal gemaakt kan worden tijdens de workshops.
Zo'n zweefketting is niet moeilijk hoor. Je rijgt het op acculon (-gepastificeerd staaldraad), dit is in veel kleuren te koop. Je hebt knijpkraaltjes nodig om naast de kralen vast te knijpen. Kalotjes (hoeft niet) knijpkraaltjes, slotje en kralen niet te vergeten.Rosalie schreef:Die zgn weefketting van metaaldraad staat wel in het boek maar er staat niet bij wat voor draad er gebruikt is de dikte enz..... jammer. Als je op de site van Teleac kijkt kun je zien dat er binnenkort door het hele land workshops worden gegeven nav deze tv uitzendingen het zou leuk zijn als je dan zo'n ketting zou kunnen maken. Maar er staat helaas nog niet bij wat er zoal gemaakt kan worden tijdens de workshops.
Veel succes met je zweefketting.
groetjes Sannie.
- :)Linda:)
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik vond de uitzending ook erg leuk!
Jammer dat op de internetsite verder geen informatie staat over het maken van de sieraden die ze besproken hebben. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Weet iemand hoe die techniek ging met de groene kraaltjes waar in een spiraalvorm omheen werd geregen? Ik kon dat stuk zo snel niet volgen, maar vond het er erg leuk uitzien
Groetjes
Linda 
Groetjes
- joyas
- Bead Professional
- Contacteer:
die mal was toch gewoon een stok? leek wel gewoon een bezem.Rosalie schreef:Zo'n zweefketting is inderdaad heel erg simpel maar ik het ging mij eigenlijk om die gevlochten ketting die was heel gaaf vond ik. het is ook nog niet zo gemakkelijk om aan zo'n mal te komen.
eyes are the windows of your soul
- :)Linda:)
- Bead Interested
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, maareh... wat is de site van hennie?sanny schreef:Linda je moet even op de site van Hennie kijken daar staat wel het een en ander volgens mij uitgelegt over het rondrijgen van kettingen. Het is niet zo moeilijk hoor. Anders maak ik wel een keer een tekeningetje voor je. Maar je weet het, ik heb het druk dus het duurt even