punniken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » za 18 dec 2004 16:07

ik heb daar een leuk boekje over ,maar hoe heet dat ding ook alweer :roll: eigentijds punikken, dat is het!
*rent naar kast....zoekt...vind niet...holt naar beneden...en denkt er opeens aan dat dat boekje uit de bib kwam....* nouja, ik breng het dees week even mee uit bib, als iemand dat wil, kan ik een paar 'patroontjes' scannen... ik heb zelfs 2 verschillende klosjes: een met 8 krammetjes en een met 4
ipoingtudut

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » za 18 dec 2004 16:30

Afbeelding
dit is een gepunnikt armbandje, alleen geeeeeeeeen idee waar ik deze foto vandaan heb :lol:
ipoingtudut

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 18 dec 2004 18:21

jokevedehaa schreef:ik heb daar een leuk boekje over ,maar hoe heet dat ding ook alweer :roll: eigentijds punikken, dat is het!
*rent naar kast....zoekt...vind niet...holt naar beneden...en denkt er opeens aan dat dat boekje uit de bib kwam....* nouja, ik breng het dees week even mee uit bib, als iemand dat wil, kan ik een paar 'patroontjes' scannen... ik heb zelfs 2 verschillende klosjes: een met 8 krammetjes en een met 4
]

Ik heb laast dat boekje doorgebladerd, er stonden wel leuke patronen in ja :D Wat is nou het verschil tussen de kammetjes? Ik heb namelijk 3 verschillende klosjes gezien met verschillenden kammetjes maar het einige wat ik er van kan maken was: hoe meer kammetjes hoe duurder :lol: . Ik moet namelijk nog een punnikklosje aanschaffen (k dcaht eraan om de midden maat te nemen)
:engel: Groetjes Eveline

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » za 18 dec 2004 18:49

als je bv een punnik hebt met 8 kammetjes waar je er maar 4 van gebruikt is de armband gewoon breder
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » za 18 dec 2004 18:59

hadewijch schreef:als je bv een punnik hebt met 8 kammetjes waar je er maar 4 van gebruikt is de armband gewoon breder
Dus hoe maar kammetjes hoe breder de armband?
:engel: Groetjes Eveline

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » za 18 dec 2004 19:13

ik denk het wel omdat dan het gat binnenin groter is
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 19 dec 2004 13:39

ja, das het enige verschil, bij 8 krammetjes kan je meer kralen gebruiken op dezelfde toer, dus is je armband breder :-) persoonlijk vindt ik die van 6 de beste, de gulden middenweg :-) die van 8 wordt warriger, die van 4 strakker
ipoingtudut

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 dec 2004 14:08

jokevedehaa schreef:Afbeelding
dit is een gepunnikt armbandje, alleen geeeeeeeeen idee waar ik deze foto vandaan heb :lol:
die heb je op kralen.com ooit gevonden. ;)
ik heb met een 'paddestoel-klos' gepunnikt, zo 'n hele oude dus. die heeft maar 4 klosjes. ik had mix gebruikt (kleine en grote kralen) en niet goed opgelet hoeveel kralen ik iedere keer precies tussen de krammetjes deed, daardoor werd het zo warrig.
deze:
Afbeelding
was mijn 2de. ;) bij die zijn alle kralen even groot, heb ik steeds evenveel er tussen gedaan en werd het dus wel mooi strak. :)

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 19 dec 2004 14:54

ik zie wel dat er geen slotje aanhangd, of rekt ie genoeg?
en hoe maak je dat dan vast?
ipoingtudut

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 19 dec 2004 15:03

ik herinner me dat ik knoopjes had gemaakt, want het rekt genoeg ja.

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » zo 19 dec 2004 15:04

ahzo :D
ipoingtudut

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » za 22 apr 2006 12:58

Even een oud topic boven halen :roll:

Ik zou graag gaan punniken, maar heb alleen een klosje van 8. Ik vind overal wel uitleg met 4, en dat snap ik heel goed. Maar hoe moet je de draad errond winden als je 8 pinnen (of 6 ofzo) hebt???

Waarschijnlijk héél simpel antwoord, maar ik zou het niet weten... :roll:
Iemand een idee? :?
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » za 22 apr 2006 15:44

Precies hetzelfde als met 4...je slaat je draad gekruist om het krammetje heen..het maakt dus niet uit of je met 3 of 8 krammen punnikt.

http://www.kars.nl/nl/platform.php?page ... ail=000042" onclick="window.open(this.href);return false; dit vond ik ook nog.

Er is ook een internetshop die de speciale punnikklosjes voor sieraden verkoopt hoor. Die waren toen op de sieradenfair in Nieuwegein...ik heb al overal gezocht of ik het papiertje waar de gebruiksaanwijzing en de naam op stond kon vinden maar dat heb ik waarschijnlijk weggedaan.

@patricia; bedoel je garen waarmee je ook kunt naaien of iets anders?
Groetjes Els,

Gesloten