Versiering voor wijnglas

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » za 06 nov 2004 00:30

Thanks! heb op die site van sayila idd de lettertjes gevonden. wel leuk dat ze in glas zijn, voor bij een wijnglas (ale een champagneglas ast aan m'n vriend ligt), dus dan zou't wsl nie zo mooi zijn met kunststof of zoiet.
en in de banier ga'k eigenlijk nie zo graag, ben er maar ??n x geweest ma da mens vonk nu toch nie echt vriendelijk ze. ma ja das mijn mening :d

tinda
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door tinda » za 06 nov 2004 10:07

Hier is een afbeelding van de winecharms die op een stukje memory wire staan .
De blauwe heb ik gemaakt met blauwe pareltjes en een charm voor een zomerfeestje .
De groene hebben een golf thema .
'k heb gewoon de kleur genomen die wat toepasselijk was bij het onderwerp .
Super gemakkelijk en vlug klaar . De uiteinde zijn vastgezet met een druppeltje superlijm . Maar dat kan ook door de uiteinde gewoon om te draaien met een tangetje.

Je kan aan een kettelstiftje de lettertjes hangen en er gewoon overschuiven . Je kan ook de lettertjes in het krulletje van het uiteinde inbrengen . Dan zitten ze ook goed vast .

tip:doe eens een search in google bij afbeeldingen naar "wineglass charms " en je krijgt dan een heleboel foto's met ideetjes .
Afbeelding

.Afbeelding

Ik vind de groene iets beter afgewerkt omdat ik daar de wire heb laten overlappen . Dat is wel iets steviger rond het glas .
Linda

" A Joy shared is a joy doubled." (Goethe)

to bead ...or not to bead ....

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » za 06 nov 2004 16:31

thanks, heb inderdaad eens bij google, afbeeldingen gezien en er staan echt mooie dingetjes tussen. heb net m'n vriend naar de hobbywinkel gestuurd, ben eens benieuwd met wat em gaat thuiskomen. kheb hem dees lijstje meegegeven:
- dunne ketting (fijne jasseronketting) zilverkleurig
- zakje kleine ringetjes zilverkleurig
- zakje ronde knijpkraaltjes zilverkleurig
- zilverkleurige blaadjes (wijn, druiveblaadjes)
- "bh-sluiting" hihi of iets anders waarmee dak die jasseronketting kan
sluiten
- nietstiften
- glaskralen (liefst verschillende vormen, zelfde kleur)
- letterkralen (liefst glas), heb wel acht x de letter S nodig

zou hij eraan uit geraken denk je? :d nu ja we zien wel, als het niet goed is is het mijn eigen schuld he, ik moest maar zelf gaan, ma ja, lui als ik ben... en mijn ventje die vindt t blijkbaar leuk om dingen te doen voor me dus dan moek daarvan profiteren he

Kamelot
Bead Chatter

Bericht door Kamelot » za 06 nov 2004 20:32

Je kan mss in plaats van ieders naam een bedeltje gebruiken dat toepasselijk is voor de persoon in kwestie??

vb : voetbal voor sjottende nonkel, vingerhoedje voor bordurende oma, paard voor paardengek- nichtje...
't is maar een ged8 eh... :wink:
Beady Greetzzz,

Kamelot

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 07 nov 2004 21:38

da's idd ook h??l origineel Kamelot :D En poppemieke, alles gekregen wat je nodig had? :wink:

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » zo 07 nov 2004 21:55

de mensen van die familie ken ik niet zo goed, heb de meeste amper twee keer gezien, dus kweet niet echt wat hun hobby's zijn.

heb al paar dingen maar nog niet alles, heb al kleine pareltjes, maar kwil nog grote kralen maar vind nie direct mijn goesting, heb ook al nietstiften, knijpkraaltjes en letterkralen. heb dus nog nodig: jasseronketting, grote kralen dus, bh-sluitingen zoals jolanda van foks-jewels het noemt, en fijne ringetjes
ow en druiveblaadjes ook nog

kga wa rondzien in de shop hier, wie weet vink hier m'n goesting
hopelijk he ;-)

Gesloten