Ik maak een onderscheid tussen de twee: de eerste noem ik sprietenketting en de tweede springketting. Zo kan ik zelf nog blijven volgen als mensen een bestelling willen plaatsen

Heez, wat jij bedoelt (draadje weer door knoopje) is de techniek die in het boekje van het "elfenatelier" beschreven staat.Heez schreef:He dank je wel eelke. Wat ik heb gehoord is dat je je draad weer door de knoopjes moet steken en nog iets moet doen, en ik snap juist niet watIk zal even kijken of dit mij lukt met mijn kralen. Als iemand nog wat tips heeft, het is altijd welkom
Kamelot schreef:Heez, wat jij bedoelt (draadje weer door knoopje) is de techniek die in het boekje van het "elfenatelier" beschreven staat.Heez schreef:He dank je wel eelke. Wat ik heb gehoord is dat je je draad weer door de knoopjes moet steken en nog iets moet doen, en ik snap juist niet watIk zal even kijken of dit mij lukt met mijn kralen. Als iemand nog wat tips heeft, het is altijd welkom
Je maakt een knoopje op nylondraad, maar trekt het knoopje niet helemaal dicht (0.5 cm open)
dan steek je een kraal op je draad
je steekt het uiteinde van de draad weer door het knooje
je neemt het knoopje vast (de kraal zit dan boven je vingers) en trekt de draad aan
nu is het knoopje dicht en zit de kraal a.h.w. "gevangen" in het knoopje
Een halve à één centimeter verder op je draad maak je weer een knoopje en zo herhaal je
Als je zo enkele knoopjes gemaakt hebt, krijg je dat "springerig" effect.
Hopelijk raak je hieruit een beetje wijs. 't is niet moeilijk om te doen, wel om uit te leggen...![]()
SUCCES!
ik zou hem ook heel graag willen ,want dat is nou net iets wat ik nog niet gedaan heb .hadewijch schreef:mag ik ook je