Resin
Ik koop dat in Belgie bij een hobbywinkel in Merksem. De Effenaar.
Misschien vind je het via internet wel. Het zijn 2 componenten die je moet mengen en dan 24 uur moet laten uitharden. Maar voor zo'n dienblad best een dagje extra laten uitharden, want bij groter oppervlakten droogt het minder snel.
Je hebt nu ook gel soleil....resin die je onder een uv lamp laat uitharden in 15 minuten.
Ik heb dat aangekocht omdat dit handig is voor mijn workshops, dan kunnen de cursisten hun werkje afgewerkt mee naar huis nemen ipv 24 uur te laten uitharden.
Maar dit is momenteel enkel te verkrijgen in Amerika. Maar het werkt zeer goed!
Groetjes
Peggy
Misschien vind je het via internet wel. Het zijn 2 componenten die je moet mengen en dan 24 uur moet laten uitharden. Maar voor zo'n dienblad best een dagje extra laten uitharden, want bij groter oppervlakten droogt het minder snel.
Je hebt nu ook gel soleil....resin die je onder een uv lamp laat uitharden in 15 minuten.
Ik heb dat aangekocht omdat dit handig is voor mijn workshops, dan kunnen de cursisten hun werkje afgewerkt mee naar huis nemen ipv 24 uur te laten uitharden.
Maar dit is momenteel enkel te verkrijgen in Amerika. Maar het werkt zeer goed!
Groetjes
Peggy
Re: Resin
Ik heb hdit setje besteld bij Zilverklei: https://www.zilverklei.eu/index.php?ite ... 60&lang=NL. Echt aan te bevelen dit setje want het boek dat er bij zit is een prachtig groot boek. Op haar site staat een Nederlandstalige handleiding voor resin.
Sorry, zag de reactie nu pas. Ik heb het bij zilverklei.eu gekocht. En net vandaag een mal binnen gekregen voor een armband, die had ik de 13e besteld, via Ebay.
Best snel geleverd gekregen, hij kwam uit Amerika.
Ondertussen al wat met de resin gestoeid, leuk om te doen. Al heb ik nog geen resultaat om te showen, daarvoor zijn ze niet mooi genoeg vind ik. Ëen klein rond dingetje kreeg ik er amper uit, heb nu maar 'mold release' besteld, dat hoop ik morgen binnen te krijgen (ook bij zilverklei.eu gekocht).
Best snel geleverd gekregen, hij kwam uit Amerika.
Ondertussen al wat met de resin gestoeid, leuk om te doen. Al heb ik nog geen resultaat om te showen, daarvoor zijn ze niet mooi genoeg vind ik. Ëen klein rond dingetje kreeg ik er amper uit, heb nu maar 'mold release' besteld, dat hoop ik morgen binnen te krijgen (ook bij zilverklei.eu gekocht).
-
- Bead Anonymous
Hallo,
Ik doe zelf een poging om onderdelen in een cabochon houder te gieten. Ik doe dit met polyester giethars, omdat dit zo helder is. Het geeft een erg mooi resultaat, maar het toplaagje lijkt niet volledig uit te harden, waardoor vinger afdrukken erin blijven staan. heeft er iemand tips om dit te voorkomen?
Ik heb geprobeerd om het glad te schuren en dan te polijsten, maar ik krijg het niet helder genoeg gepolijst. Weet iemand welke polijstpasta goed werkt voor hars?
Ik ben erg benieuwd!
Ik doe zelf een poging om onderdelen in een cabochon houder te gieten. Ik doe dit met polyester giethars, omdat dit zo helder is. Het geeft een erg mooi resultaat, maar het toplaagje lijkt niet volledig uit te harden, waardoor vinger afdrukken erin blijven staan. heeft er iemand tips om dit te voorkomen?
Ik heb geprobeerd om het glad te schuren en dan te polijsten, maar ik krijg het niet helder genoeg gepolijst. Weet iemand welke polijstpasta goed werkt voor hars?
Ik ben erg benieuwd!
Heb je wel de juiste verhouding van de resin en verharder? Ik heb het nl soms ook, dan wil het niet drogen, ik denk dat je dan toch niet de juiste verhouding hebt genomen. En heel goed mengen, ik roer het eerst 2 minuten in een bekertje, dan giet ik het over in een ander bekertje en roer nog eens 1 minuut.
-
- Bead Anonymous
Ik gebruik 0,6- 1 % verharder, heb verschillende hoeveelheden geprobeerd. welk percentage gebruik jij?
Dat overgieten en opnieuw roeren ga ik proberen. dank je
Dat overgieten en opnieuw roeren ga ik proberen. dank je
Ik heb het bij www.zilverklei.eu besteld. Heb nog geen andere shop in Nederland gevonden die het ook verkoopt.