Koperdraad (electriciteit) draagbaar?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » za 29 dec 2007 14:15

Dit staat er onder andere:
Long-term exposure to copper can cause irritation of the nose, mouth and eyes and it causes headaches, stomachaches, dizziness, vomiting and diarrhoea. Intentionally high uptakes of copper may cause liver and kidney damage and even death. Whether copper is carcinogenic has not been determined yet.
Ik ga nu niet zeggen dat het dragen van een sieraad veel koper in je lichaam brengt, maar toch in elk geval IETS.

ps: koper heeft vele gevaren, maar we mogen niet vergeten dat een menselijk lichaam bepaalde hoeveelheden nodig heeft van dit metaal, want ik wil jullie zeker geen nachtmerries bezorgen, enkel informeren :)
ipoingtudut

Jocelynn
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » za 29 dec 2007 17:43

Dat wist ik al. Om misschien een rare vergelijking te maken: De werking van het spiraaltje (en dan heb ik het dus over het anticonceptiemiddel) berust ook op interne irritatie.
Maar ja... vrouwen dragen het koperhoudend spiraaltje 5 jaar IN hun lijf nota bene...
The journey of a thousand miles begins with one step.

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » zo 30 dec 2007 18:18

hihi sorry moest denken aan mijn fysiologie colleges, er zit namelijk koper in je lichaam, zeer weinig maar voor bepaalde metabolismes is koper noodzakelijk.

Niet dat het van belang heeft, maar ik moest er gewoon mee lachen.

Gesloten