punniken
- patricia
- Bead Designer
- Contacteer:
hahahaha hoef geen complimenten hoor die heb ik al heel lang gelden gehad hiervor...maar toch bedankt!
Ik wlde alleen laten zien dat het leuk resultaat kan leveren. daarnaast heb je niet zo heel veel geduld nodig...het gaat wel langzamer als kettelen of zo maar als je de kralenrijgt terwijl je tv kijkt en daarna gaat punniken dan gaat het best snel!
Ik wlde alleen laten zien dat het leuk resultaat kan leveren. daarnaast heb je niet zo heel veel geduld nodig...het gaat wel langzamer als kettelen of zo maar als je de kralenrijgt terwijl je tv kijkt en daarna gaat punniken dan gaat het best snel!
Groetjes Patries
Like the heart beads!
Like the heart beads!
Hoihoi,
Ik heb ook een x gepunnikt met wire&wire op de 2e manier, duzz er kralen in laten vallen, dat ging wel goed.
Alleen gaan de slotjes er de hele tijd af
Weet iemand hoe ik bij deze wire&wire de slotjes er goed aan krijg, ik heb het al geprobeerd met knijpkralen, gewoon knopen, erin draaien, maar het gaat steeds los
Liefs Loes
Ik heb ook een x gepunnikt met wire&wire op de 2e manier, duzz er kralen in laten vallen, dat ging wel goed.
Alleen gaan de slotjes er de hele tijd af
Liefs Loes
Liefs Loes 
Ja, wil ik ook graag weten, want volgens mij doe ik wat verkeerd, ik heb het geprobeerd met nylon draad, alleen het zag er niet uit, veel te grote gaten erin enzo, echt nix. en ik deed nog wel met een klein punnikklosje.
Ik zal het strax nog wel een x proberen, maar was wel vet vaag hoe het eruit zag, heel anders dan bij Patricia.
Dus doe ik het gewoon verkeerd of kan het niet met nylondraad??
Liefs Loes
Liefs Loes
Liefs Loes 
- patricia
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb niet met nylondraad gepunnikt maar gewoon met soort zilvergaren. Als je met nylondraad punnikt dan is het heel erg uitrekbaar en krimt het zeg maar in 1...
gecoated nylon...bedoel je denk ik staaldraad Lin?? Ik heb dat nog nooit geprobeerd maar lijkt me veel te stroef gaan...
gecoated nylon...bedoel je denk ik staaldraad Lin?? Ik heb dat nog nooit geprobeerd maar lijkt me veel te stroef gaan...
Groetjes Patries
Like the heart beads!
Like the heart beads!
Misschien een tip om er een gewichtje aan te hangen, bijvoorbeeld om aan een tafelkleed buiten te hangen. Daardoor worden de gaten niet verschillend van grootte, dan worden ze ongeveer even groot. Dit deed ik altijd toen ik ging punniken, je moet dan wel oppassen dat de draad niet breekt, dus niet aan het gewichtje trekken.loes schreef:Ja, wil ik ook graag weten, want volgens mij doe ik wat verkeerd, ik heb het geprobeerd met nylon draad, alleen het zag er niet uit, veel te grote gaten erin enzo, echt nix.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Groetjes Sharon
-
Gast
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Heb hier wel mee gehaakt en dat ging prima...wel wat grotere lussen maar dat vond ik wel leuk. Ik vermoed als haken met een niet al te grote naald kan dat punniken ook wel lukt...de vrouw van een collega gebruikt een speciaal soort zijdedraad, ook met iets gecoat, ik weet alleen niet hoe het heet, het briefje ligt thuis namelijk.....Lin schreef:Hallo iedereen
Ik zou ook eens willen punniken, kan je dit ook met nylon coated?? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Hoe krijg je die kraaltjes zo dich tegen elkaar gepunnikt, want dat geeft wel een mooi effect. Tips zijn altijd welkom.
Groetjes
Lin
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Heeft veritas ook online shop? Ik ben echt onzettend benieuwd naar hoe het eruit zietnightwish schreef:Om te punniken gebruik ik het liefst gekleurd nylondraad, staat inderdaad direct veel leuker.
Ik koop de mijne altijd in veritas, daar hebben ze ze in oa. in roze en lichtblauw en oranje.
Dus het bestaat zeker.
heb het ooit gedaan met zwarte nylondraad maar vond het resultaat net mooi
dan heb ik het een tweede keer geprobeerd en had juist te weinig kralen geregen om een armband te maken dus had meer werk met alles terug los te knippen dan het te maken
dat was toen de laatste poging tot hiertoe
dan heb ik het een tweede keer geprobeerd en had juist te weinig kralen geregen om een armband te maken dus had meer werk met alles terug los te knippen dan het te maken
dat was toen de laatste poging tot hiertoe
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
Re: punniken
gootje schreef:ik wil wel eens proberen om een ketting te punniken
maar, klopt het dat ik daar echt hele kleine kraaltjes voor moet gebruiken ?
het lijkt me wel leuk om het met wat grotere kraaltjes te doen maar dan moet ik een punnikklosje hebben met een veel grotere opening, toch ?
heeft iemand hier ervaring mee ?
gootje
heb je een bestandje doorgestuurd met wat uitleg
misschien heb je daar iets aan
maak zelf juwelen sinds juli 2004