Teleac cursus sieraden maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » vr 03 mar 2006 10:16

Ik vond de ringen ook super!! :P
Soms wel wat 'kinderachtige ideetjes' (zoals die ring met koper en triplex : zonnetje in de zee...) maar verder leuk om naar te kijken!
Kralengroetjes, Saartje :lol:

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 03 mar 2006 11:14

poing schreef:
Romantica schreef:Eerst dacht ik, wat kinderachtig dat lamineren. Maar het woord zegt het al, kinderachtig. Misschien wel leuk voor een kinderketting met bijv. een plaatje van Diddl?
Wat nou, kinderachtig, check this out: http://www.inekeotte.nl/template2.php?p ... elamineerd

Dat met dat giethars wil ik zo graag gaan proberen.

Misschien volgende week toch maar eens met mijn zwager gaan praten, Afbeelding die kan mallen uitfreezen en had nog een pot (fabriek) giethars staan.
Eens kijken of we een leuk malletje kunnen ontwerpen voor op de freezbank. :wink:
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » vr 03 mar 2006 12:04

violetmoon_17 schreef:
poing schreef:
Romantica schreef:Eerst dacht ik, wat kinderachtig dat lamineren. Maar het woord zegt het al, kinderachtig. Misschien wel leuk voor een kinderketting met bijv. een plaatje van Diddl?
Wat nou, kinderachtig, check this out: http://www.inekeotte.nl/template2.php?p ... elamineerd

Misschien volgende week toch maar eens met mijn zwager gaan praten, Afbeelding die kan mallen uitfreezen en had nog een pot (fabriek) giethars staan.
Eens kijken of we een leuk malletje kunnen ontwerpen voor op de freezbank. :wink:

Harstikke leuk toch? Je moet gewoon even je fantasie gebruiken. Wat ze op tv deden vond ik minder maar dit is echt heel leuk.
Dat met giethars heb ik geprobeerd.
Ik heb een fles gekocht en daarbij moest dan een paar druppels van iets anders (ik weet even niet hoe het heet). Maar dat moet heel precies. Het was dus mislukt, veel te zacht en te kleverig en wilde niet hard worden.
Ik heb jaren geleden het ook eens gedaan met een compleet pakket. Daar had je maar 1 fles en het was een kwestie van gieten, uitharden en klaar. Maar dat kan ik nog nergens vinden. Heel leuk om te doen met bijv. gedroogde bloemen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 03 mar 2006 12:19

Romantica schreef:
violetmoon_17 schreef:
poing schreef: Wat nou, kinderachtig, check this out: http://www.inekeotte.nl/template2.php?p ... elamineerd

Harstikke leuk toch? Je moet gewoon even je fantasie gebruiken. Wat ze op tv deden vond ik minder maar dit is echt heel leuk.
Dat met giethars heb ik geprobeerd.
Ik heb een fles gekocht en daarbij moest dan een paar druppels van iets anders (ik weet even niet hoe het heet). Maar dat moet heel precies. Het was dus mislukt, veel te zacht en te kleverig en wilde niet hard worden.
Ik heb jaren geleden het ook eens gedaan met een compleet pakket. Daar had je maar 1 fles en het was een kwestie van gieten, uitharden en klaar. Maar dat kan ik nog nergens vinden. Heel leuk om te doen met bijv. gedroogde bloemen.
Ik geloof dat de hars die mijn zwager heeft ook uit twee componenten bestaat.
Ik heb het er met hem al een keertje over gehad, en hij vond het toen eigenlijk wel een leuk idee.
Ook hadden we het over onderdelen uitfrezen op een freesbank, of foto's en zo etsen op metaal. Hij heeft genoeg afval van aluminium, koper en rvs liggen. Afbeelding

En dan hoeft hij niet allemaal weg te gooien :)
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 03 mar 2006 12:45

Je moet niet in een keer een heel ding gieten. Je moet elke keer een klein stukje/laagje gieten en dan wachten toto dat bijna droog is en dan de volgende laag erop. Anders wordt het nooit goed drog/hard. Blijft het kleverig. Dat is waarschijnlijk bij jou gebeurd Romantica. Het spul wat je erbij moet gooien is een verharder.
groetjes Sannie.

Doornroosje
Bead Fan

Bericht door Doornroosje » wo 08 mar 2006 10:10

het is weer woensdag..... ik ga proberen om het nu eens niet te vergeten!
-> Bianca <-

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » wo 08 mar 2006 11:19

haha ja ik ook, heb al groot 16.00 op mijn hand staan, maarja dat had ik vorige week ook... :?

Fairyland
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Fairyland » wo 08 mar 2006 12:19

wat ook handig is om een alarm in te stellen of op je pc op je mobiel of doodgewoon je keukenwekker slim2
Vriendelijke groeten,
Fairyland

Doornroosje
Bead Fan

Bericht door Doornroosje » wo 08 mar 2006 12:46

wat een goede tip.. heb net mijn alarm van mijn mobiel gezet!!!
-> Bianca <-

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 08 mar 2006 18:46

:( Papsie is het vergeten, snik snik noujah dan zo maar kijken op die afleveringen gemist ding
:engel: Groetjes Eveline

Kralenimpressie
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » wo 08 mar 2006 18:48

Vond er weer niks aan, het is allemaal zo ver gezocht....heeft eigenlijk niks met kralen te maken vind ik, echt sieraden...zoals het ook beschreven staat. Meer smeden van sieraden...

Levina
Bead Anonymous

Bericht door Levina » wo 08 mar 2006 20:03

ja idd, vind ik ook.. of kroepoek in de magnetron stoppen :roll:

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » wo 08 mar 2006 20:05

ik heb m gezien vandaag! jaja.. maar dat is wel een handige tip voor volgende week!

ik vond m ook weer minder... meeste van de broches vond ik gewoon ronduit lelijk...

Kraaltjes
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 08 mar 2006 20:05

:P Je moet er maar opkomen :lol:

(heb het net even gekeken, maar wat een slechte kwaliteit zeg)

:roll: Moet eerlijk zeggen dat ik deze aflevering echt geen zak aan vond 8)
:engel: Groetjes Eveline

Kralenimpressie
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » wo 08 mar 2006 20:47

Wie weet waar je die mooie schuursponsjes kan kopen wahahahahah wat een nonense zeg!!!

Gesloten