Kalot kapot?..en nu?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
monic27
Bead Reader
Kalot kapot?..en nu?

Bericht door monic27 » ma 18 aug 2003 19:32

Hallo dames,
Ik heb weer een klein probleempje.
Mijn ketting was klaar, een kalot geregen, knoopjes gemaakt, draden afgeknipt en toen ik de kalot dicht wilde knijpen (heel zachtjes geknepen) brak hij doormidden.
Ik heb gewerkt met Nymo.
Hoe moet ik nu verder?????
Hulp is nodig.

Groetjes Monica

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » ma 18 aug 2003 19:41

Ooh dat heb ik ook vaak gehad...alleen de mijne brak voordat ik de draad afknipte dus dat was niet zo'n groot probleem..sorry ik kan je niet helpen

wend
Bead Starter

Bericht door wend » ma 18 aug 2003 19:46

Heb ik ook al meer dan eens gehad, of de draad knapt waar het knijpkraaltje zit (te strak aangedrukt denk ik). Dat laatste heb ik niet zo vaak meer sinds ik staaldraad gebruik.

Ik kan je dus helaas niet helpen.
Opnieuw rijgen dan maar... :cry:

En dan een ander merk kalotjes proberen.

Simone
Bead Starter

Bericht door Simone » ma 18 aug 2003 19:47

He Monica,

Heel vervelend als er iets kapot gaat en je bent bijna klaar. Ik heb dit probleem nog niet gehad, maar volgens mij zit er niets anders op dan de ketting opnieuw te maken. Je heb de draden al afgeknipt!.

Groetjes Simone

wend
Bead Starter

Bericht door wend » ma 18 aug 2003 19:54

Je hebt kalotjes met gesloten oogjes en open ringetjes die je nog dicht moet knijpen.

Had je dat kalotje niet al eens eerder dicht en weer open gebogen? Want dat heb ik wel een keer gedaan en toen brak ie inderdaad ook doormidden.

monic27
Bead Reader

Bericht door monic27 » ma 18 aug 2003 20:09

Ja, balen, zeg dat wel.
Ik wist niet dat er verschillende merken van kalotjes waren.
Ze zitten altijd in een los zakje.
Toch maar op zoek naar andere kalotjes.
Groetjes Monica

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 18 aug 2003 20:21

Er zijn ook kalotjes die naar de zijkant opengaan, die hoef je er niet eerst aan te rijgen,maar die hebben wel weer een gesloten ringetje, is altijd handig om er wat van te hebben. Ik zie ze alleen nergens meer. :(
Ik gebruik trouwens nooit knijpkraaltjes met garen, i.p.v. een knijpkraaltje gebruik ik een gewoon kraaltje, het kalotje past er mooi omheen.

wend
Bead Starter

Bericht door wend » ma 18 aug 2003 20:46

En dan het garen om het kleine kraaltje knopen ofzo, Hennie?

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 18 aug 2003 20:52

Ja precies. Bij voorbeelden : two zigzag chains heb ik het uitgelegd onderaan de beschrijving.Alleen had ik het daar over een knijpkraaltje dat je niet plat moet knijpen. Inmiddels gebruik ik alleen gewone 15/0 of 11/0 kraaltjes.Ook doe ik er altijd een drupje sieradenlijm op zo kan het draad echt niet gaan schuiven. Het bevalt mij prima en er is nog nooit een ketting stuk gegaan.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 18 aug 2003 21:03

Ik ken het probleem, heb precies hetzelfde gehad en ben dus opnieuw begonnen met de pest in mijn lijf. maar gelukkig werd de ketting leuk en ben ik achter af blij met het resultaat.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 18 aug 2003 21:07

ikzelf zou niet de ketting opnieuw maken. je hebt met nymo gemaakt, wat ik zou doen is een deel van de kralen eraf halen zodat de draad weer wat langer is. vervolgens zou ik de draad afwerken en met nieuwe draad beginnen. die is dan lang genoeg om opnieuw af te werken. ook kan je gewoon ketting klein stukje korter maken, dan is de draad weer lang genoeg om kalot vast te zetten.

ik weet niet wat voor sieraad je hebt gemaakt? mocht je bijvoorbeeld netting hebben gedaan, dan is dat prima zo te doen.

en hennie, ik heb tijd terug veel kalotjes gekocht, misschien heb ik ook de soort kalotjes waar je het over hebt, zal het eens opzoeken binnenkort.

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » ma 18 aug 2003 21:12

ja met nymo is het anders, ik had het op visdraad gemaakt en er zat voor mij dus eigenlijk geen andere oplossing in

monic27
Bead Reader

Kalot kapot? Oplossing gevonden

Bericht door monic27 » wo 20 aug 2003 19:16

Hallo allemaal,
Ik heb een oplossing gevonden, zonder dat ik de ketting uit hoefde te halen of opnieuw te maken.
Ik heb een nieuw kalotje er omheen gedaan, dichtgeknepen en er een druppeltje metaallijm opgedaan.
ZO STERK ALS EEN HUIS.
De lijm is van Bison.
Misschien hebben jullie hier iets aan.
Groetjes en iedereen bedankt
Monica

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 20 aug 2003 19:36

:) mooi dat het gelukt is.

Gesloten