Wat te maken met een veter? (niet te ingewikkeld :D )

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Letizia
Bead Reader
Wat te maken met een veter? (niet te ingewikkeld :D )

Bericht door Letizia » do 17 jul 2003 12:21

Ik heb nog een roze veter liggen, maar weet niet zo goed wat ik er mee moet maken, iemand tips? Eh niet te ingewikkeld aub ;)
Gewone dingen gebeuren gewoon,
ongewone dingen niet,
dus als je hoefgetrappel hoort, denk dan niet aan zebra's.

Emilia
Bead Reader
Contacteer:

Veters

Bericht door Emilia » zo 20 jul 2003 15:08

Hoi Letizia,

Je kunt hele leuke dingen maken met een veter als basis. Bijvoorbeeld in combinatie met jasseron of kralen met een wat groter gat. Op onze site kun je wat voorbeelden bekijken:

[url=http://www.sayila.nl/lib/design_si_vt.asp]Vetervoorbeelden[/url]

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier.

Groetjes,

Emilia

sharon
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door sharon » zo 20 jul 2003 16:32

Grappig zo die voorbeelden van veters, inderdaad krijg je zo weer nieuwe inspiratie.

Letizia
Bead Reader

Bericht door Letizia » ma 21 jul 2003 16:52

Hey, leuke site zeg, hier kan ik wel wat mee, thanks.
Gewone dingen gebeuren gewoon,
ongewone dingen niet,
dus als je hoefgetrappel hoort, denk dan niet aan zebra's.

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 30 jul 2003 18:03

Weet iemand waar je van die dunne veters (of is het misschien een soort waxkoord ofzo?) kunt kopen waar je zo leuk mee kunt knopen?
Snapt iemand wat ik bedoel of is het een beetje onduidelijk?

MarianP
Bead Starter

Bericht door MarianP » wo 30 jul 2003 20:04

Dat koord kan je tegenwoordig echt bij bijna alle kralen/hobby-winkels krijgen! Als ze veters verkopen, verkopen ze dat ook. Ze zitten of op een rol en kan je zelf de lengte bepalen, of je kan ze per meter kopen.
Je kunt er inderdaad meer mee doen dan gewone veters vind ik! Ik heb er toevallig pas een koord-ketting mee gemaakt, die ik nu al meerder keren heb verkocht, gewoon allemaal verschillende kleurtjes met aan het uiteinde verschillende zilveren bedeltjes. Ook het knopen gaat inderdaad veel makkelijker en mooier!
E?n nadeel: ze zijn nog niet in zoveel kleuren verkrijgbaar als de gewone veter! :?
groetjes, Marian

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 30 jul 2003 20:17

Thanx Marian. Ben al een poosje niet meer in kralenwinkels geweest en had ze nog nergens gezien.
Ik vind ze zo leuk met al die knopen en schelpen, heb ze bij iemand op de website zien staan maar weet niet meer bij wie.
Nu nog uitvogelen hoe ik dat dan doe.
Alvast bedankt.

marapoes
Bead Starter

Bericht door marapoes » do 31 jul 2003 12:15

Hoi,

Heb zojuist bij de groothandel die ronde veters gekocht, een zak met ongeveer 10 verschillende kleuren.

Heb ze nu dus zelf ook echt ontdekt, je kan er inderdaad erg veel mee. Toevallig was mijn broer gisteren op bezoek, en die pakte een restje en maakte er een hele mooie dubbele knoop van! Notabene gecombineerd met kralen, was leuk als hanger.
Het is jammer dat ik geen scanner heb, anders had ik het wel even kunnen laten zien...

Nooit geweten dat ik zo'n knutsel-broer had. Maar goed, hij heeft dan ook heel lang bij scouting gezeten.... Toch maar eens horen hoe hij dat deed!

Doegie!
Groetjes, Miriam.

Gast

Bericht door Gast » vr 01 aug 2003 10:12

Ik maak alleen maar kettingen met veters eigenlijk. Je kunt tegenwoordig ontzettend leuke hangers kopen. Hier plak ik dan weer swarovski steentjes op.

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » za 02 aug 2003 18:20

Da's nog eens handig zo'n scouting-broer. :lol:
Ik heb zelf ook bij scouting gezeten maar zou niet meer weten hoe ik knopen moest leggen. :oops:
Jammer dat je geen scanner hebt, ben heel benieuwd naar het resultaat...

marapoes
Bead Starter

Bericht door marapoes » ma 04 aug 2003 16:16

Ben volgende week lekker vrij, en ga dan naar mijn broer. Laat hem wel met zijn digitale camera even een foto maken. En hem hier plaatsen, natuurlijk!

Hij gaat me dan meteen helpen met mijn website.... Dus hopelijk heb ik over niet al te lange tijd ook een site!
Ben benieuwd... :lol:
Groetjes, Miriam.

Gesloten