opkrullende armbandjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
jenlon
Bead Reader
opkrullende armbandjes

Bericht door jenlon » do 26 jun 2014 21:41

Hoi,

Ik heb nu een aantal armbandjes gemaakt op een kralenweefraam. Hartstikke leuk om te doen. Op het weefraam ziet het er perfect uit maar als ik dan het armbandje loshaal om te gaan afwerken, merk ik dat de rocailles op sommige plaatsen toch omhoog trekken. Ik heb geen kralen overgeslagen, daar ligt het niet aan. De kralen zijn ook gelijkmatig groot. Maar op de een of andere manier is het resultaat schijnbaar toch te strak. Zeker op plaatsen waar ik een nieuwe draad moet inweven.

Te los weven leidt tot 'gaten' en losse draden in mijn weefwerk en dat is ook niet mooi.

Ik weef trouwens met C-lon D garen. Als ik dun haakgaren voor mijn armbandjes gebruik, heb ik veel minder last van opkrullende kralen maar dan zie je de draad veel meer tussen de kralen door.

Heeft iemand tips hoe ik draadspanning het beste constant houd?

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes,
Ilona.

chanelery
Bead Anonymous

Re: opkrullende armbandjes

Bericht door chanelery » do 21 aug 2014 22:08

Hoi Ilona,

Het ligt niet aan dat je te strak of te los rijgt.
Dat komt omdat je het draad te strak spant op je
weefraam. Span het iets losser en je zal zien je
probleem is weg.

Veel liefs Diana
Chanelery

jenlon
Bead Reader

Bericht door jenlon » do 21 aug 2014 23:01

Oh ok, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik span het meestal zo strak omdat ik dat fijner vind weven maar ik zal er de volgende keer eens wat beter op letten. Dank voor de tip.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 28 nov 2014 16:05

Jenlon, het is hele oude topic, maar mag ik vragen of je oplossing ervoor had gevonden? Was het inderdaad te strak geweven?

Gesloten