hoe moet je emailleren?heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi allemaal,
Ik wil gaan beginnnen met emaille, ik heb een boek waarin daar veel over staat, ik snap het ook wel maar heeft iemand hier ervaring mee? Heb je voor emailleren ook zo'n oventje hebben of kan het ook in de gewone oven?
Groetjes Meggie
Ik wil gaan beginnnen met emaille, ik heb een boek waarin daar veel over staat, ik snap het ook wel maar heeft iemand hier ervaring mee? Heb je voor emailleren ook zo'n oventje hebben of kan het ook in de gewone oven?
Groetjes Meggie
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik heb als kind een setje gehad; een soort metalen "theelicht" waar onderin een soort brandblokjes moesten en bovenop kon je het te emailleren artikel leggen. Heb toen zelfs metalen knopen ge?mailleerd
Als het poeder begon te smelten kon je er met een houtje of speld "sporen" in trekken zodat je een soort stervorm krijgt of roeren. Ik vond het helemaal te gek totdat mijn ouders in de krant lazen dat het kankerverwekkend was.... Je raadt het al dat was het einde van mijn emailleersetje

Groetjes, Annemieke

Dit heb ik bij google gevonden http://www.enamellers.nl/QenA.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Dus volgens mij is er van alles te vinden. Succes
leuk zeg! ik heb zelf emailleren op school gehad maar dat ging met zo'n professionele oven, die kan ik dus helaas niet meer gebruiken. ik heb hier wel een setje dat met een brander moet maar dat heb ik nog niet uitgeprobeert. ik ben wel erg benieuwd naar dat oventje op waxinelichtjes?? kan je me daar iets meer over vertellen?? ik wil zelf nml ook weer aan de gang (als het weer kan)
verder zijn er inderdaad bepaalde emaille soorten die erg schadelijk zijn dus altijd goed schoonmaken (werkplek en handen etc) maar de emailles van tegenwoordig vallen wel mee (maar toch nog goed uitkijken
)
groetjes mip
verder zijn er inderdaad bepaalde emaille soorten die erg schadelijk zijn dus altijd goed schoonmaken (werkplek en handen etc) maar de emailles van tegenwoordig vallen wel mee (maar toch nog goed uitkijken

groetjes mip
- @nneke
- Bead Intelligent
emaille.....

MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........
wat ik doe is niet echt emailleren. De vrouw van de kwast noemde het koud-emailleren omdat de oven maar 150 graden hoeft te zijn. Bij echt emailleren is dit 900 graden
...... hier kun je het oventje wat ik heb vinden:http://www.dekwast.nl/bestel_regel.php?artikel_id=9963 Ik heb hem bij de kwast gehaald en daar kostte ie 24.95. Je kunt het ook doen met een gewone oven alleen dan kan je hem daarna niet meer gebruiken voor eten etc. Weet iemand toevallig waar ik een plaat koper van 0.5 mm kan halen voor de metalen plaatjes uit te knippen?
Groetjes Meggie

Groetjes Meggie