fireline

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
sylvia1956
Bead Anonymous
fireline

Bericht door sylvia1956 » do 24 apr 2014 11:04

Ik zou graag willen weten hoe je fire line moet bevestigen aan het eind van een ketting .
Zelf gebruikte ik nylondraad. Toen gebruikte ik knijpkralen,maar dat kan niet met fire line.
Wie zou mij kunnen helpen. Ben nieuw op deze site.

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Re: fireline

Bericht door SeaBeads » vr 25 apr 2014 00:47

Ha Sylvia,

Om wat voor soort ketting gaat het? Ik heb eigenlijk alleen ervaring met fireline en kleine kraaltjes werk, zoals peyote en square stitch. In dat geval hoef je fireline niet te knopen. Je rijgt gewoon een paar rijen terug en het zit als een huis.

Groet van karin.

Vengy
Bead Fanatic

Re: fireline

Bericht door Vengy » vr 25 apr 2014 19:40

Met grotere kralen kun je aan het eind een knoopje maken desnoods een knijpkraal verberger eroverheen doen of een kraal met een groter gat
en eventueel kun je nog een drupje lijm of blanke nagellak op de knoop doen, dan de overgebleven draad terugrijgen door de kralen
zo zou ik t doen
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gesloten