Ha mensen,
Een vraagje: ik heb deze ketting een tijd geleden in Frankrijk op een marktje gekocht en wil heel graag weten hoe ik hem moet (na)maken. Het knopen van de kralen lukt me wel, maar wat is de gebruikte techniek in de afwerking en bij de sluiting? Het zijn in totaal 16 draden, waarbij er telkens twee met elkaar worden geknoopt. Dus uiteindelijk 8 strengen, maar hoe die nu bij elkaar komen nadat de kralen ophouden? Ik kom er niet uit.... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Groetjes en alvast bedankt voor jullie tips!
Marjon.
Macramé of iets anders? Help :-)
-
- Bead Anonymous
- estherwijma
- Bead Monster
Re: Macramé of iets anders? Help :-)
Ik heb lang geleden deze gemaakt:

zo te zien met 3 draden....ik geloof dat ik steeds met 2 om 1 draad heen knoopte.
wat ik denk, dat bij jouw creatie er om de draden heen is geknoopt. Dus dat je bij de uiteinde knoopgedeelte niet iedere draad gebruikt voor de knopen, maar dat je er als het ware omheen knoopt.
En zou het kunnen dat bij de uiteinde waar het niet 'kronkelt' er omheen gedraaid is?
Weet je al hoe je dat kronkelige moet knopen? Kan zijn dat ik daar binnenkort tutorial voor heb, iig voor ketting zoals degene die ik lang geleden had gemaakt.

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
zo te zien met 3 draden....ik geloof dat ik steeds met 2 om 1 draad heen knoopte.
wat ik denk, dat bij jouw creatie er om de draden heen is geknoopt. Dus dat je bij de uiteinde knoopgedeelte niet iedere draad gebruikt voor de knopen, maar dat je er als het ware omheen knoopt.
En zou het kunnen dat bij de uiteinde waar het niet 'kronkelt' er omheen gedraaid is?
Weet je al hoe je dat kronkelige moet knopen? Kan zijn dat ik daar binnenkort tutorial voor heb, iig voor ketting zoals degene die ik lang geleden had gemaakt.
-
- Bead Anonymous
Ha Esther, ik bedoel eigenlijk het hele geknoopte gedeelte. De hele streng die eerst draait en dan eromheen gewikkeld lijkt te zijn tot en met het maken van het knoopsgat. Het rijgen en knopen van de kraken lukt me wel, maar die gekronkelde en omwikkelde streng/ketting inclusief knoopsgat? Is het edn macramé techniek of iets anders? Geen idee! Dus als je tips hebt....estherwijma schreef:Bedoel je dat je op het einde zo'n lusje wilt?

-
- Bead Anonymous
Ha Sandra, als je er een tutorial van hebt hou ik me aanbevolen! Het gaat mij vooral om de draden, zie ook mijn reactie op Esther. Ik hoor graag waar ik die tutorial tot kan vinden! Bedankt alvast.Sandra schreef:Ik heb lang geleden deze gemaakt:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Het kronkelende gedeelte is de halve weitasknoop (half hitch knot). Je kunt er op googlen. Er staat een tut van de weitasknoop op:Marjon2014 schreef:Ha Sandra, als je er een tutorial van hebt hou ik me aanbevolen! Het gaat mij vooral om de draden, zie ook mijn reactie op Esther. Ik hoor graag waar ik die tutorial tot kan vinden! Bedankt alvast.
http://www.kralen.com/Instructies/Knope ... knoop/464/
Helemaal onderaan staat hoe je een halve weitas knoop kunt maken.
Liefs en groetjes, Algante