loom/peyote
hoi ik ben Diane en heb de kralen ontdek !
ik ben begonnen met loom banden en ben met een borst tuig voor mijn paard met bijpassend hoofdstel bezig.
dit lukt goed ben alleen nog met goedkope kraaltjes om te proberen.
nu heeft mijn man een armband gezien met een wolf er op en heeft gevraagd of ik die wil proberen te maken voor hem.
mijn probleem is die armband kan ik niet in het patroon voor de loom vinden maar wel voor de peyote band .
ik weet dat de techniek anders is maar is het mogelijk om dit ontwerp om te zetten in loom of moet ik mij de peyote techniek eigen maken.
en wat is mooier/ beter.om te doen?
kan iemand mij helpen
alvast bedankt
Diane
ik ben begonnen met loom banden en ben met een borst tuig voor mijn paard met bijpassend hoofdstel bezig.
dit lukt goed ben alleen nog met goedkope kraaltjes om te proberen.
nu heeft mijn man een armband gezien met een wolf er op en heeft gevraagd of ik die wil proberen te maken voor hem.
mijn probleem is die armband kan ik niet in het patroon voor de loom vinden maar wel voor de peyote band .
ik weet dat de techniek anders is maar is het mogelijk om dit ontwerp om te zetten in loom of moet ik mij de peyote techniek eigen maken.
en wat is mooier/ beter.om te doen?
kan iemand mij helpen
alvast bedankt
Diane
-
- Bead Intelligent
Re: loom/peyote
Bij loom beading liggen de kraaltjes recht naast en onder en boven elkaar. Bij Peyote verspringen de kraaltjes.
Ik denk dat als je een patroon van Peyote omzet naar loom het er anders uit komt te zien, lijkt me niet een goed idee.
Het één is niet per definitie mooier of beter.
Er zijn trouwens patronen van wolven in zowel Peyote als loom beading te vinden.
En er zijn ook gratis instructies voor Peyote te vinden of filmpjes op youtube.
Als je hulp nodig hebt bij het zoeken naar een patroon, laat maar weten.
Ik denk dat als je een patroon van Peyote omzet naar loom het er anders uit komt te zien, lijkt me niet een goed idee.
Het één is niet per definitie mooier of beter.
Er zijn trouwens patronen van wolven in zowel Peyote als loom beading te vinden.
En er zijn ook gratis instructies voor Peyote te vinden of filmpjes op youtube.
Als je hulp nodig hebt bij het zoeken naar een patroon, laat maar weten.
Hoi Joke
bedankt voor je reactie
ik ben niet zo best met internet.
ik heb het voorbeeld op pinterest gevonden
BW0l0001 wolf1 even cont single drop peyole van greendragon9
ik zou zo graag dit patroon voor mijn man willen maken.
zou jij de moeite willen doen om mee te zoeken (ben al een week aan het surffen maar draai steeds in een kringetje )
waar ik dit kan bestellen in loom.
alvast bedankt voor de moeite.
als ik wist hoe ik een voorbeeld hier kon zetten had ik het gedaan!!!!
bedankt voor je reactie
zou jij de moeite willen doen om mee te zoeken (ben al een week aan het surffen maar draai steeds in een kringetje )
taff schreef:Hoi Joke
bedankt voor je reactie

Down te loaden patroon voor €4,85. Echt een heel leuk patroon, wolf met een lekker bekkie

Wellicht kun je greendragon9 vragen of ze het patroon ook in loom heeft of kan maken?
Dit is de link naar de betreffende bladzijde:
http://www.etsy.com/nl/listing/16307389 ... e_active_2
Liefs en groetjes, Algante 

ja dit is het patroon ,ik ga een poging wagen om dit in het huishoudschool engels te formuleren of dit kan
zijn jullie bekend met deze soort armband /welke kraaltjes en een prijs indicatie (ik weet dat deze armband een rib uit mijn lijf word) maar voor mijn man is niets te gek hij vraagt nooit wat.
welke web schop is het beste die die keuren kralen hebben het lijken wel 5 soorten wit 5 soorten grijs en 5 soorten zwart
er zitten 29 kleuren in?
wie heeft die.
sorry ik twee weken besmet met dit virus erg korte nachtjes van gehad
Algante bedankt voor het plaatsen!
zijn jullie bekend met deze soort armband /welke kraaltjes en een prijs indicatie (ik weet dat deze armband een rib uit mijn lijf word) maar voor mijn man is niets te gek hij vraagt nooit wat.
welke web schop is het beste die die keuren kralen hebben het lijken wel 5 soorten wit 5 soorten grijs en 5 soorten zwart
er zitten 29 kleuren in?
wie heeft die.
Graag gedaantaff schreef:ja dit is het patroon ,ik ga een poging wagen om dit in het huishoudschool engels te formuleren of dit kan
er zitten 29 kleuren in?
wie heeft die.

In de kralenshop van Sandra (waarvan dit forum is) is een groot aantal delica's te koop.
http://www.creadream.nl/kralen/miyuki-a ... rt+size110
Je kunt het beste delica's gebruiken, die vallen netjes tegen elkaar aan en hebben dezelfde vorm en grootte.
Via deze link kun je een heleboel wolfsnuitjespatronen vinden in loom:
https://www.google.nl/search?hl=nl&site ... fCLnXJmGsY
Liefs en groetjes, Algante 

Er zitten inderdaad 29 kleuren in Taff
en van sommigen heb je niet zoveel nodig kwa kralen
je kunt ook bij kralenwerk.nl kijken die hebben meer kleurenkeuze van delica alhoewel creadream sneller is met bezorgen
als ik jou was zou ik kijken via het patroon van welke kleuren je weinig nodig hebt en dan een oproep doen hier of mensen je uit kunnen helpen
delica´s zijn dure kraaltjes om aan te schaffen soms wel 2 tot 3 euro per zakje van 5 en als je geluk hebt 10 gram maar prijzen kunnen hoger liggen
ligt eraan welke soorten je nodig hebt
en van sommigen heb je niet zoveel nodig kwa kralen
je kunt ook bij kralenwerk.nl kijken die hebben meer kleurenkeuze van delica alhoewel creadream sneller is met bezorgen
als ik jou was zou ik kijken via het patroon van welke kleuren je weinig nodig hebt en dan een oproep doen hier of mensen je uit kunnen helpen
delica´s zijn dure kraaltjes om aan te schaffen soms wel 2 tot 3 euro per zakje van 5 en als je geluk hebt 10 gram maar prijzen kunnen hoger liggen
ligt eraan welke soorten je nodig hebt
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."
-
- Bead Intelligent
Bij onderstaande website worden delica's per gram verkocht, dat scheelt enorm in de kosten.
Meestal wordt de bestelling binnen 2 dagen verzonden.
http://www.perles-sl.com/Delicas_par_ta ... s_11_0.htm
Denk eraan dat als je een patroon in loom beading maakt, je aan beide zijden heel veel draden moet afhechten. Soms plakt men er suède overheen, ik heb daar geen ervaring mee. Bij Peyote stitch zul je tussendoor moeten aan en afhechten, maar blijft er uiteindelijk maar 1 draad over.
Meestal wordt de bestelling binnen 2 dagen verzonden.
http://www.perles-sl.com/Delicas_par_ta ... s_11_0.htm
Denk eraan dat als je een patroon in loom beading maakt, je aan beide zijden heel veel draden moet afhechten. Soms plakt men er suède overheen, ik heb daar geen ervaring mee. Bij Peyote stitch zul je tussendoor moeten aan en afhechten, maar blijft er uiteindelijk maar 1 draad over.
Wat ook nog een optie zou kunnen zijn, is zelf mooie tekening of foto zoeken en dat uploaden naar bepaalde website die er dan automatisch weefpatroon van maakt. Ik moest even googelen, http://patternsforyou.com/en/pattern_maker.html is 'n voorbeeld. Die toont het dan wel automatisch met DMC garen dus moet dan nog zoeken naar juiste delica's kleuren, maar dan heb je iig het patroon.
Via https://www.google.nl/search?q=off+loom ... l:official kan je ook andere sites vinden waar je via foto/tekening weefpatroon kan maken.
Via https://www.google.nl/search?q=off+loom ... l:official kan je ook andere sites vinden waar je via foto/tekening weefpatroon kan maken.
Sandra je bent geweldig heb de wolf over gezet van het echte ontwerp naar loom en dat is zelfs mij gelukt .
probleem 2 ik heb nog zoveel foto's nu om over te zetten op loom dat ik de komende 20 jaar achter het loom apparaat zit om het allemaal af krijg!!!
waar ben ik aan begonnen????
als het hoofdstel en borst tuig af zijn laat ik het hier zien.
mensen bedankt voor het mee denken.
ik meld me vast weer.
probleem 2 ik heb nog zoveel foto's nu om over te zetten op loom dat ik de komende 20 jaar achter het loom apparaat zit om het allemaal af krijg!!!
waar ben ik aan begonnen????
als het hoofdstel en borst tuig af zijn laat ik het hier zien.
mensen bedankt voor het mee denken.
ik meld me vast weer.
Haha liever teveel ideeen dan geen enkele idee.
Veel weefplezier alvast!