Beaded kumihimo
Ik probeer ook met kumihimo aan de slag te gaan, maar zou dat graag doen met kralen.
De eerste pogingen lukken niet echt.
Welke draad en welke maat kralen zijn hier het best voor?
De eerste pogingen lukken niet echt.
Welke draad en welke maat kralen zijn hier het best voor?
Re: Beaded kumihimo
Ha Katrien, helaas kan ik je niet helpen want ik weet niets van Kumihimo.
Groet van Karin.
Groet van Karin.
- estherwijma
- Bead Monster
Ik heb ook een schijf liggen, maar nog geen tijd voor gehad. Ik weet dat je kumihimo kan doen met van dat dunne satijnkoord.
Ik heb op pinterest een bord over kumihimo met een paar pins, kan je even kijken:
http://www.pinterest.com/esthersophia/kumihimo/
Verder kan ik je hier ook niet mee helpen. Succes iig!
Ik heb op pinterest een bord over kumihimo met een paar pins, kan je even kijken:
http://www.pinterest.com/esthersophia/kumihimo/
Verder kan ik je hier ook niet mee helpen. Succes iig!
Groetjes Esther
- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik ben ook bezig met kumihimo in combinatie met kralen, mijn creatie is bijna af. Ik werk met rijggaren en met rocailles in 8/0 het liefste. En dan met 8 draden. Ik reken ongeveer zo: voor een armband 8 x 50 cm rijggaren, op iedere draad 50 rocailles. Dan kom je wat ruim uit, maar dat vind ik wel zo prettig. Ik ga deze week waarschijnlijk hier wat laten zien....
Hartelijke groet van Moniek
- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
...oh en ik heb, net als Esther, ook een bord over dit onderwerp op pinterest http://www.pinterest.com/moniekhahn/kum ... en-ideeen/
Succes!
Succes!
Bedankt al voor jullie hulp.
Ondertussen heb ik al ergens gelezen dat vele beginners starten met beads size 6. Toevallig heb ik die niet in mijn voorraad, raar maar toch (lol).
Ik denk dat de conclusie is de draad aan te passen aan de kralen. Die rijgdraad is een goede tip, even zoeken wat ik liggen heb en vanavond nog eens proberen.
Want, verslavend is het wel!
Ondertussen heb ik al ergens gelezen dat vele beginners starten met beads size 6. Toevallig heb ik die niet in mijn voorraad, raar maar toch (lol).
Ik denk dat de conclusie is de draad aan te passen aan de kralen. Die rijgdraad is een goede tip, even zoeken wat ik liggen heb en vanavond nog eens proberen.

- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Csillag schreef:Bedankt al voor jullie hulp.
Het is idd verslavend. Ik ben overigens ook een beginner hoor en ben gewoon gestart met 8/0 (na een oefenarmbandje met satijnkoord). Qua techniek is het niet makkelijker met 6, maar ik vind dat het werk met 6 erg dik wordt. Uiteraard is dat persoonlijk. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
Heb net even op pinterest gekeken, heel interessant.
Ik ga het ook gewoon proberen met beads size 8 en rijgdraad. Bedankt voor het advies.
En, nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar jouw creatie...!
Ik ga het ook gewoon proberen met beads size 8 en rijgdraad. Bedankt voor het advies.
- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Hahaha, in de maak... Nog even geduld!Csillag schreef:Heb net even op pinterest gekeken, heel interessant.

Toch nog een twijfeltje waar ik geen antwoord op kan vinden...
Je moet eerst een stukje vlechten zonder beads en dan beginnen met beads maar nergens lees ik of je op een bepaalde plaats op de schijf dan moet zijn? En of dat invloed heeft op het patroon? (bv. basispatroon met 8 koorden)? Of maakt het niets uit.
Je moet eerst een stukje vlechten zonder beads en dan beginnen met beads maar nergens lees ik of je op een bepaalde plaats op de schijf dan moet zijn? En of dat invloed heeft op het patroon? (bv. basispatroon met 8 koorden)? Of maakt het niets uit.
- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Het maakt niets uit, ik vlecht 1 à 11/2 cm zonder kraaltjes en begin dan met de eerste toevoegen, willekeurig waar.
Oef! Dan ben ik nu zeker dat ik het goed doe.
Thanks Moniek!
Thanks Moniek!