Bead embroidery ketting
Hallo allemaal,
Even een vraagje, ik wil graag een bead embroidery ketting maken en heb al een tijdje materialen hiervoor liggen. Nu wilde ik hier mee beginnen maar ik krijg het niet voor elkaar op mijn stiff stuff een mooie voor te krijgen wat mooi om de hals valt. Heeft iemand hier tips voor?
Groetjes, Kim
Even een vraagje, ik wil graag een bead embroidery ketting maken en heb al een tijdje materialen hiervoor liggen. Nu wilde ik hier mee beginnen maar ik krijg het niet voor elkaar op mijn stiff stuff een mooie voor te krijgen wat mooi om de hals valt. Heeft iemand hier tips voor?
Groetjes, Kim
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: Bead embroidery ketting
Ik heb die van mij eerst op papier uitgetekend, en net zolang geknipt en getekend tot ik tevreden was. Daarna op stiff stuff leggen en ruim uitknippen. Eraf knippen kan altijd nog erbij is moeilijker 

Bedankt ik ga het een uitproberen
- Moniek74
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Als je op een spang wilt maken dan zie antwoord van Sandra M. Ik maak meestal losse onderdelen (aparte embroided cabs) en verbindt deze met kralen als tussenzetsels.
Hartelijke groet van Moniek
ik heb ook eerst op papier uitgetekend en uitgeknipt. Ben er toen achter gekomen dat hij 'plat' helemaal niet zo rond loopt en daarmee breder is dan de breedte van een A4. Als je hem dan rond je hals legt, valt hij mooi plat.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
ik heb 'm niet op een spang gemaakt, lijkt wel de vorm ervan. Maar alleen op stiff stuff en aan de achterzijde ultra suede. De vorm krijg je dan vanzelfMoniek74 schreef:Als je op een spang wilt maken dan zie antwoord van Sandra M. Ik maak meestal losse onderdelen (aparte embroided cabs) en verbindt deze met kralen als tussenzetsels.
in het boek van sherry serafini staan ook vormen die je kan gebruiken en anders doe ik t altijd zoals sanda zegt uitknippen uit papier en passen totdat t je aanstaat 

- estherwijma
- Bead Monster
Je kan ook op internet kijken, ik heb er een paar gedownload ooit, mocht je interesse hebben, laat maar weten, dan zoek ik ze even op!
Groetjes Esther
Bedankt voor jullie reactie, ik ben even aan het knutselen gegaan met papier en hij lijkt nu mooi rond te gaan.
@esther als je de site weet zou ik er wel eens een kijkje op willen nemen!
@esther als je de site weet zou ik er wel eens een kijkje op willen nemen!
- estherwijma
- Bead Monster
chips ik kan het niet meer vinden, ook niet wat ik had opgeslagen
Als ik het nog vind, laat ik het weten!

Groetjes Esther