Hi!
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een loom beaded armband ( miyuki kraaltjes op weefraam) kan bevestigen op een aluminium cuff? En op een leren armband voorzien van drukknoopsluiting?
De aluminium cuffs heb ik, maar geen idee hoe ik die het beste kan vastzetten. En de kant die om de pols heen gaat wil ik ook voorzien van dun leder of suede. Ik heb al gehoord dat stiff stuff te stijf is om te gebruiken dit werkt alleen met bead embroidery...
Ik wil ze graag zo maken als op de foto
Hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!
Loom beaded armband op aluminium cuff of leer...?
Re: Loom beaded armband op aluminium cuff of leer...?
Als ik zo kijk dan lijkt het me dat je gewoon een stuk ultra suede of dun leer aan de binnenkant van de armband doet, aan de buitenkant doe je dan het geweven deel en dan rijf je om dat geweven deel nog een rij kralen, waarbij je ook door het stukje leer of suede naait (dat lapje dus iets groter maken dan de mal/armband.
Is het geweven deel iets goter dan de mal/armband, dan zou je ook door dat weefwerk de draad kunnen doen om het vast te naaien aan het suede.
Is het geweven deel iets goter dan de mal/armband, dan zou je ook door dat weefwerk de draad kunnen doen om het vast te naaien aan het suede.
Bedankt voor de tip! Alleen denk ik dat ik het wel moet verlijmen op de een of andere manier. Plus hoe werk ik mijn armband mooi af zonder dat ik kralen verlies. Ik wil de armband dat iets taps laten toelopen omdat de cuffs halfrond zijn aan de uiteinde. Normaal als ik klaar ben, haal ik mijn draad meerdere malen door de weefdraden. Hier doe ik lijm op en als deze droog is lijm ik er een stukje suede overheen met een koord zodat het afgewerkt is en je de armband kunt knopen. In dit geval gaat dat niet omdat ik wil eindigen met kralen.
Als je het kralen gedeelte wilt verlijmen dan zou je ook kunnen kiezen voor naaien, ik bedoel dan leg je achter het kralenwerk een lapje stof, dat rij je door de kralen heen vast ( zo dat je aan de goede kant uiteraard niets van het draad kunt zien), dat lapje lijm je dan op de cuff.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar zo zou ik het doen. Dan ook het stukje leer vastlijmen en dan de randen afwerken met een extra rij kralen.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar zo zou ik het doen. Dan ook het stukje leer vastlijmen en dan de randen afwerken met een extra rij kralen.