kettelen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gast
kettelen

Bericht door Gast » vr 13 jun 2003 21:14

Hebben jullie dat ook, dat de ringetjes van het kettelen nooit zo mooi lukken als bij bedrijfsmatig gemaakte kettingen? Hebben jullie een oplossing?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 13 jun 2003 22:51

ik heb 1 oplossing: heel veel oefenen. ;) ook bij mij lukte het niet meteen goed, pas na een aantal kettingen werd het zoals ik het wilde.

verder kan ik je aanraden te oefenen met ijzerdraad, ipv kant en klare kettelstiften. je kan bv ijzerdraad met 0,6 mm dikte kopen, dat is zo soepel, dat maakt het kettelen al eenvoudiger. verder zal ik mijn instructies een keer verbeteren, er is nl eigenlijk een betere manier. wat voor manier kun je op http://www.wigjig.com/jewelry-tools/WJU ... p/pg03.htm" onclick="window.open(this.href);return false; zien.

dus:
- soepelere draad kopen
- oefenen
- kijken naar wigjig.com

Gast

Bericht door Gast » zo 15 jun 2003 10:03

Dank je voor je antwoord, ik ga gelijk even kijken.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » zo 15 jun 2003 14:50

Inderdaad!
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!
Bij mij gaat het nu ook perfect.

Succes ermee!
Veel liefs,
Marlies

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » zo 15 jun 2003 14:53

Hi hi,
inderdaad... het is net topsport... veel oefenen & veel geduld!!!! Dan lukt het vanzelf op een gegeven moment. Wat misschien wel een handige tip is om alle oogjes even groot te krijgen is om een streepje op je rondbektangetje te zetten waarlangs je elke keer de rondjes draait.
knuffel Marieke

Gast

Bericht door Gast » zo 15 jun 2003 20:41

oh dat is inderdaad een super tip. dank je

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 15 jun 2003 21:33

hennie gaf ook een keer de tip een staafje ofzo te rijgen als je met zilverdraad kettel ipv met kant-en-klare kettelstiften. dus je rijgt een kraal, kettelt een cirkel, je rijgt de kraal, vervolgens een staafje en vervolgens knip je de draad los. je knipt tegen het staafje aan. je haalt het staafje weg en je kettelt dan het cirkeltje tegen de kraal aan. op zo 'n manier hou je iedere keer dezelfde lengte, waardoor de cirkels mooi even groot zijn.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » ma 16 jun 2003 11:38

Is dit bericht je ook van jou Dini?
Ik zag dat je uit Nuland komt, dat is niet ver van mij!!
Ik kom namelijk uit Oss.
Grappig!
Veel liefs,
Marlies

Piërra
Bead Believer

Bericht door Piërra » di 01 jul 2003 11:55

Ik ging even bij wat oudere berichten kijken, omdat ik wat zocht (heb ik nog niet gevonden) toen ik deze berichten tegen kwam. Ik ben natuurlijk net begonnen met kettelen, dus dit zijn supertips voor mij. Vooral die engelse site met uitleg, helemaal te gek. Bedankt!
Liefs,
Pi?rra

Gesloten