Wel of geen knoopjes in fireline?
Ik was net weer even in het boek van Sabine Lippert aan het lezen en zij vertelt dat ze amper knopen legt in de draad (en ze gebruikt meestal fireline), maar wel met korte draden werkt, dus er zouden best wel telkens nieuwe draden toegevoegd moeten worden in haar werkstukken. Nu vraag ik mij echt af of dat dan wel zo stevig is en wanneer er dan wel geknoopt word in zulke werkstukken. Kan dat niet vinden in de beschrijvingen.
Hoe doen jullie dat? Je moet toch zo nu en dan ook een nieuwe draad aanhechten neem ik aan?
Hoe doen jullie dat? Je moet toch zo nu en dan ook een nieuwe draad aanhechten neem ik aan?
Re: Wel of geen knoopjes in fireline?
Ik doe meestal wel knopen én dan weef ik de draad terug in het werk, het liefst terug, weer heen en weer terug, dan zit het stevig vast.
- Ingeborg76
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik doe ook altijd knopen en weer door rijgen zodat t stevig zit.. 

Groetjes Ingeborg
Ik doe ook zelden knopen leggen maar weef zowel begin als eind van draad weg in het werk altijd
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."
Ik moet haar boek eens beter lezen inderdaad, ze heeft ook goede tips over juiste kleurcombinaties vinden (zodat het mooi contrasterend is en niet te saai 1 geheel). Ik doe zoals JMHols zegt. Zou wel aardig wat tijd schelen inderdaad de knoopjes, en vind het al soms gepiel om de knoop mooi strak te doen. Kans is inderdaad klein dat het vanzelf uit al de zigzags los schiet, maar toch....
- evelienzoer
- Bead Professional
- Contacteer:
Fireline knoop ik nooit. Ander draad wel. Fireline kan gaan minder sterk worden door de knoop waardoor het kan knappen. Als je 2 of drie keer hetzelfde rondje maakt door je werk zit het zo vast als een huis.
Bedankt dames! Ik ga het ook maar eens zonder knoopjes proberen, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.
- estherwijma
- Bead Monster
Dat zei sabine idd ook tijdens de workshop. Ik doe het dus ook niet meer!evelienzoer schreef:Fireline knoop ik nooit. Ander draad wel. Fireline kan gaan minder sterk worden door de knoop waardoor het kan knappen. Als je 2 of drie keer hetzelfde rondje maakt door je werk zit het zo vast als een huis.
Groetjes Esther