Wel of geen knoopjes in fireline?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sanniesam
Bead Starter
Wel of geen knoopjes in fireline?

Bericht door Sanniesam » vr 19 apr 2013 08:03

Ik was net weer even in het boek van Sabine Lippert aan het lezen en zij vertelt dat ze amper knopen legt in de draad (en ze gebruikt meestal fireline), maar wel met korte draden werkt, dus er zouden best wel telkens nieuwe draden toegevoegd moeten worden in haar werkstukken. Nu vraag ik mij echt af of dat dan wel zo stevig is en wanneer er dan wel geknoopt word in zulke werkstukken. Kan dat niet vinden in de beschrijvingen.

Hoe doen jullie dat? Je moet toch zo nu en dan ook een nieuwe draad aanhechten neem ik aan?

JMHols
Bead Monster

Re: Wel of geen knoopjes in fireline?

Bericht door JMHols » vr 19 apr 2013 09:24

Ik doe meestal wel knopen én dan weef ik de draad terug in het werk, het liefst terug, weer heen en weer terug, dan zit het stevig vast.

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » vr 19 apr 2013 10:31

Ik doe ook altijd knopen en weer door rijgen zodat t stevig zit.. :byebye
Groetjes Ingeborg

Vengy
Bead Fanatic

Bericht door Vengy » vr 19 apr 2013 13:48

Ik doe ook zelden knopen leggen maar weef zowel begin als eind van draad weg in het werk altijd
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 19 apr 2013 14:35

Ik moet haar boek eens beter lezen inderdaad, ze heeft ook goede tips over juiste kleurcombinaties vinden (zodat het mooi contrasterend is en niet te saai 1 geheel). Ik doe zoals JMHols zegt. Zou wel aardig wat tijd schelen inderdaad de knoopjes, en vind het al soms gepiel om de knoop mooi strak te doen. Kans is inderdaad klein dat het vanzelf uit al de zigzags los schiet, maar toch....

evelienzoer
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door evelienzoer » vr 19 apr 2013 18:49

Fireline knoop ik nooit. Ander draad wel. Fireline kan gaan minder sterk worden door de knoop waardoor het kan knappen. Als je 2 of drie keer hetzelfde rondje maakt door je werk zit het zo vast als een huis.

Sanniesam
Bead Starter

Bericht door Sanniesam » vr 19 apr 2013 19:11

Bedankt dames! Ik ga het ook maar eens zonder knoopjes proberen, ben wel benieuwd hoe dat uitpakt.

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » ma 22 apr 2013 17:57

evelienzoer schreef:Fireline knoop ik nooit. Ander draad wel. Fireline kan gaan minder sterk worden door de knoop waardoor het kan knappen. Als je 2 of drie keer hetzelfde rondje maakt door je werk zit het zo vast als een huis.
Dat zei sabine idd ook tijdens de workshop. Ik doe het dus ook niet meer!
Groetjes Esther

Gesloten