Hallo,
Als beginneling ben ik heel enthousiast over het zelf sieraden maken. Na een korte uitleg van jullie vond ik de armband gepunnikt met kraaltjes echt geweldig. Aan de slag dus......maar als na lang wachten mijn kraaltjes eindelijk tevoorschijn komen zie ik nog volop nylondraad en is het een visnet!! Ik punnik met vier haakjes en steeds 3 rocailles (4 ging niet). Heb simpel klosje en naald 1,25. Wat doe ik verkeerd??
Groetjes en alvast dank.
Punnikken met kraaltjes
Re: Punnikken met kraaltjes
Heb je al gekeken naar uitleg op http://www.kralen.com/Instructies/Punni ... niken/242/ ? Kan je misschien foto maken van je creatie? Je kan het als bijlage toevoegen aan je bericht. Enige dat ik zo snel kan bedenken is dat je het niet strak genoeg punnikt maar ik heb lang geleden gepunnikt en je fout nog niet gezien dus zou kunnen dat het iets heel anders is.
Foto's erop zetten lukte me niet dus ik heb ze in een mail verstuurd naar info@kralen.com
- estherwijma
- Bead Monster
Diana via tinypic kan hele gemakkelijk foto's plaatsen!
Succes met punniken!
Succes met punniken!
Groetjes Esther
Sorry voor de vertraging, was helaas beetje ziek afgelopen week en had veel werk in te halen.
Bij deze de 2 foto's (omdat ze zo groot waren kon je ze idd niet als bijlage toevoegen, heb ze geupload omdat dat me minder tijd kost dan eerst resizen en dan als bijlage toevoegen
)

Ik kan niet zo heel goed zien wat er fout gaat. Ik persoonlijk zou de neiging hebben om met iets nieuws te beginnen, gewoon mix van allerlei kralen, en dan heel makkelijk te punniken, dus geen precieze aantal er tussenin en vrij losjes, dan krijg je zoiets als dit:

als het een mix is maakt het niet uit als het minder strak valt, dan kan het toch nog mooi zijn.
Ik had later ooit nog met 1 kleur gepunnikt en dan wel precize aantal, die valt dus veel 'strakker', zeg maar niet zo onregelmatig. Vind ik persoonlijk zelfs saaier:

Bij deze de 2 foto's (omdat ze zo groot waren kon je ze idd niet als bijlage toevoegen, heb ze geupload omdat dat me minder tijd kost dan eerst resizen en dan als bijlage toevoegen

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik kan niet zo heel goed zien wat er fout gaat. Ik persoonlijk zou de neiging hebben om met iets nieuws te beginnen, gewoon mix van allerlei kralen, en dan heel makkelijk te punniken, dus geen precieze aantal er tussenin en vrij losjes, dan krijg je zoiets als dit:

als het een mix is maakt het niet uit als het minder strak valt, dan kan het toch nog mooi zijn.
Ik had later ooit nog met 1 kleur gepunnikt en dan wel precize aantal, die valt dus veel 'strakker', zeg maar niet zo onregelmatig. Vind ik persoonlijk zelfs saaier: