Hulp nodig voor een hanger (epoxy stickers)
Waarschijnlijk een stomme vraag maar heb echt geen idee hoe dit moet.
Ik heb een tijdje geleden epoxy stickers gekocht voor het maken van hangers. Ik heb nu iets uitgeprint op gewoon papier waar de epoxy sticker bovenop gedaan is. Maar hoe maak ik het plaatje met de epoxy erbovenop op een (kunstof) hanger? Met gewoon lijm kan het niet wat dat veroorzaakt toch vlekken die alsnog door het papier heen komen.
Ik heb een tijdje geleden epoxy stickers gekocht voor het maken van hangers. Ik heb nu iets uitgeprint op gewoon papier waar de epoxy sticker bovenop gedaan is. Maar hoe maak ik het plaatje met de epoxy erbovenop op een (kunstof) hanger? Met gewoon lijm kan het niet wat dat veroorzaakt toch vlekken die alsnog door het papier heen komen.
- trutdelamode
- Bead Believer
- Contacteer:
Re: Hulp nodig voor een hanger (epoxy stickers)
Weet niet precies wat voor hanger je eraan vast gaat maken, maar ik zou zowiezo de gehele achterkant van het papier beschermen met iets wat niet in het papier trekt en de boel netjes waterdicht afwerkt zoals iets in de richting van decoupagelijm of special seal-spray voor op foto's.
Ik heb met beiden, zolang je werkt volgens de instructies en niet denkt dat 1 dikke laag beter gaat werken dan 2 dunne, zo goed als geen problemen.
Ik heb met beiden, zolang je werkt volgens de instructies en niet denkt dat 1 dikke laag beter gaat werken dan 2 dunne, zo goed als geen problemen.
mod pod dit is tekoop bij pipoo,s
gebruik jij dit zelf ook? Welke kan ik het beste bestellen er zijn namelijk 4 soorten.beertje schreef:mod pod dit is tekoop bij pipoo,s
het is inderdaad puur nodig voor het opplakken en het waterdicht sealen
Ik ga kijken of ze dat hier ergens verkopen, bedankt voor de tip!trutdelamode schreef:special seal-spray
dat weet ik niet nog nooit gedaan maar weet wel dat je dit moet hebben maar bij pipoo,s weten ze dit vast wel
- trutdelamode
- Bead Believer
- Contacteer:
Je hoeft echt geen mod podge te kopen hoor, ik gebruik graag servettenlijm die watervast is na een laag of 2. Die droogt veel sneller en beter op dan mod podge dat bij mij toch nog redelijk vaak hars doorliet, ook na meerdere lagen.
Servettenlijm is waarschijnlijk ook makkelijker verkrijgbaar.
Servettenlijm is waarschijnlijk ook makkelijker verkrijgbaar.
dat wist ik ook niet ook wat geleerd
Ik heb even de plaatselijk hobbyzaak opgebeld omdat pipoo's toch even reizen voor mij is en hun hadden een alternatief wat eigenlijk hetzelfde is als mod pod. Ik heb het zojuist alvast geprobeerd, een laagje over de afbeelding heen, alleen de kleuren lopen wel een klein beetje door. Zou ik onbewust een te dikke laag hebben gedaan?
- trutdelamode
- Bead Believer
- Contacteer:
Je moet echt hele dunne lagen smeren en als je van die leuke witte ophopinkjes krijgt zo snel mogelijk wegvegen. Let er ook op dat al je de afbeeldingen zelf hebt geprint dat je ze tenminste 24 uur laat drogen. Soms gaat het dan alsnog fout, heb ik ook wel eens, maar 99% van de keren gaat het goed.
Bevalt mij veel beter.
Ik kwam er ook maar bij toeval achter toen mijn mod podge op was en ook in de winkel was uitverkocht. Ik moest toch wat en de verkoper kwam met decoupage/servettenlijmbeertje schreef:dat wist ik ook niet ook wat geleerd

Bedankt voor de tips, ik ga het nogmaals proberen!
als het ongeveer hetzelfde is als een prentje kleven in een ring dan moet je de E6000 lijm gebruiken
das voor papier te kleven en die word niet geel...
is mij verteld in de plaatselijke kralenwinkel hier
waar ik vanalles gekocht heb voor vintage juwelen te maken...
das voor papier te kleven en die word niet geel...
is mij verteld in de plaatselijke kralenwinkel hier
waar ik vanalles gekocht heb voor vintage juwelen te maken...
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
brand sinds maart 2007 zelf kralen