maten ketting beadembroderie

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
***meisjuh***
Bead Interested
maten ketting beadembroderie

Bericht door ***meisjuh*** » zo 07 okt 2012 21:13

Ik heb laatste geprobeerd mijn 1ste ketting te maken. Hiervoor heb ik de maat van een koperen cuff aangehouden echter kwam ik er aan het einde achter dat ik dit helaas verkeerd heb gedaan.
Nu is dus mij vraag hoe moet ik de maten van de ketting op de stiff stuff tekenen. Heb al een beetje naar een voorbeeld gezocht maar kan deze helaas niet direct vinden. Iemand misschien tips/foto voor mij want wil het heel graag opnieuw proberen maar nu goed;)
Alvast bedakt

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: maten ketting beadembroderie

Bericht door SandraM » ma 08 okt 2012 07:19

Gebruik je voor de ketting ook een cuff? Dan zou ik een papier op de cuff met wat plakbandjes plakken en met potlood de vorm, iets ruimer, omtrekken. Een cuff voor een ketting is wel wat lastiger te tekenen dan een cuff voor een armband. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

sanegdokter
Moderator
Contacteer:

Bericht door sanegdokter » di 09 okt 2012 07:15

Wat Sandra zegt en teken het dan eerst uit op papier anders is het zonde van je stiff stuff, als het papier past op je cuff dan op je stiff stuff leggen, overtekenen en uitknippen. Succes! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » di 09 okt 2012 07:32

sanegdokter schreef:Wat Sandra zegt en teken het dan eerst uit op papier anders is het zonde van je stiff stuff, als het papier past op je cuff dan op je stiff stuff leggen, overtekenen en uitknippen. Succes! :D
Dank je Sandra, precies wat ik bedoel!

Bianc
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Bianc » di 09 okt 2012 08:06

En als je het zonder vorm doet? :oops: :wink:

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » di 09 okt 2012 08:16

Zonder vorm is het gemakkelijker, want dan teken ik 'm uit op papier en dat plak ik op het lacy's stiff stuff met wat plakbandjes, overtrekken en uitknippen. Je kunt er dan meer je eigen vorm aan geven. De vorm op het papier kun je eerst voor je houden om te zien of dat het model is wat je mooi vind. Zo verspil je niet te veel stiff stuff.

Bianc
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Bianc » di 09 okt 2012 15:54

Dank je!

Misschien een brutale vraag nu, maar ik heb dus problemen met de binnenmaten... Hoe je deze precies uitmeet. Ik kan het bij mezelf nooit meten omdat ik altijd groter ben geweest (nu -40kg) en de maten worden altijd anders...

Is er een standaard binnenmaat voor? Tenminste de diameter... :?:

Heb de vraag ook al eens op een ander forum gesteld hoor, maar ik blijf kneuzen :lol:

:byebye

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » di 09 okt 2012 16:23

Pure Be schreef:Dank je!

Misschien een brutale vraag nu, maar ik heb dus problemen met de binnenmaten... Hoe je deze precies uitmeet. Ik kan het bij mezelf nooit meten omdat ik altijd groter ben geweest (nu -40kg) en de maten worden altijd anders...

Is er een standaard binnenmaat voor? Tenminste de diameter... :?:

Heb de vraag ook al eens op een ander forum gesteld hoor, maar ik blijf kneuzen :lol:

:byebye
Bedoel je de binnenkant van de cuff (of zonder cuff)? Dit pak ik eigenlijk hetzelfde als de buitenzijde, maar misschien bedoel je iets anders???

Of bedoel je de lengte van de ketting? Ik gebruik daar geen standaard maat voor. Misschien dat iemand anders dat weet. Ik ga meestal op m'n gevoel af.

Bianc
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Bianc » di 09 okt 2012 16:53

Ik bedoel de binnenkant van de ketting zonder cuff. Ik vind het lastig in te schatten, lengtes ed. heb ik geen moeite mee... alleen die binnenkant... :roll:

Stel, ik heb een ontwerp in mijn hoofd, ik kan het prima uittekenen... in het klein... Dan moet ik 'em groter tekenen en moet ik de binnenkant van de ketting wel goed krijgen...

Weet niet of je het zo snapt LOL, leg dingen niet altijd even handig uit :lol:

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » di 09 okt 2012 17:34

OK, dan snap ik je. Wat ik zelf doe is het ontwerp (op papier) wat ik op het stiff stuff plak en uitknip, ik ook gebruik voor het ultra suede. Dus het ontwerp op papier gebruik ik 2 x. Soms moet ik het iets aanpassen, daarom knip ik het nooit meteen uit, pas als m'n ketting op stiff stuff klaar is. Dan "pas" ik het papier en meestal past dat perfect.
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt, en anders roep je maar, probeer ik je verder te helpen.

Gesloten