De enige truc die ik ken is inderdaad knoopjes maken, draad rijgen door reeds geregen kralen en afknippen. Je kan heel soms nog zo proberen te rijgen dat er uiteindelijk een kraal over de knoopjes heen valt. Of misschien een knijpkraalverberger eroverheen knijpen?Ik heb sterk Nylon draad bestelt voor het rijgen.
Ik wil horloges ervan maken.
Heb heb nu op elastiek gedaan. Maar het gaat niet naar mijn zin.
als ik 2 rijgen vast wil knopen aan het klokje is dat niet mooi.
je ziet de knoopjes.
weet u hoe ze dat doen ?
tips hoe nylondraad weg te werken?
Ik kreeg de volgende e-mail van een klant:
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: tips hoe nylondraad weg te werken?
Ik heb het inderdaad ook weleens gedaan met knijpkraalverbergers, dan zie je de knoopjes niet. Of terug rijgen, dus dubbele draad en dan bij het slotje een knijpkraalverberger. Maar dan moeten de kraaltjes wel groot genoeg zijn natuurlijk.
-
- Bead Starter
- Contacteer:
Wat ik zelf wel eens doe is het knoopje "terugtrekken" in het kraaltje. Met wat lijm op het knoopje zit het meteen muurvast.
Als deze aanhechting je wat lijkt, kun je de werkwijze (in het Engels, met fotootjes) vinden op:
http://beadwork.about.com/od/beadweavin ... acelet.htm
http://beadwork.about.com/od/beadweavin ... acelet.htm
- Bijlagen
-
- slide_clasp_for_peyote_cuff_bracelet_9.jpg (122.63KiB)2478 keer bekeken
Liefs en groetjes, Algante 

Maar meestal doe je de knoopjes en afwerking ook niet bij het klokje, maar bij het slotje, zodat het ook onder je arm valt en sowieso dan minder zichtbaar is. Ik weet niet of dat al een deel van haar probleem oplost.
Groetjes van Monica
Briljante opmerkingMoon schreef:Maar meestal doe je de knoopjes en afwerking ook niet bij het klokje, maar bij het slotje, zodat het ook onder je arm valt en sowieso dan minder zichtbaar is. Ik weet niet of dat al een deel van haar probleem oplost.

Hoewel... met elastiek, zonder slotje, kan het natuurlijk anders zijn, dat het vanaf het klokje naar het klokje toe gaat.
Liefs en groetjes, Algante