Spiral rope chain necklace

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:
Spiral rope chain necklace

Bericht door Ingeborg76 » do 27 sep 2012 13:06

Ik wil voor het eerst een ketting gaan maken met de spiral rope chain techniek....maar wie weet hoeveel rocailles 8/0 er ongeveer gaan in een ketting van +/- 45 cm??

Ik heb nu een combi met witte rocailles (basis rocailles 50gr, 3x) en als core Miyuki mix passionflower 8/0 (zakje 10 gr, 2x ingekocht) (Creadream)

Nu ik bezig ben heb ik het idee dat ik beter wit als core kan gebruiken, geen probleem maar ik ben wel bang dat ik dan niet voldoende heb voor een ketting

foto wit/ core passion
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Groetjes Ingeborg

moedertje
Bead Designer
Contacteer:

Re: Spiral rope chain necklace

Bericht door moedertje » do 27 sep 2012 13:31

Ik heb geen idee hoeveel rocailles je nodig hebt voor een ketting en weet niet wat het mooiste is: het wit als kern of de gekleurde maar vind de mix passionflower geweldig mooi.Heb overlaatst de spiral rope ook geprobeerd omdat het eerst niet wou lukken. Een stukje gemaakt met gutermann rocailles 9/0 en er kruipen er toch wel aardig wat in. Ik ga het zeker nog eens proberen met kleinere rocailles. Dus als je het weet laat me maar iets weten.
viewtopic.php?f=4&t=44968" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 27 sep 2012 13:55

Je kan evt tellen hoeveel er nu in verwerkt zijn, opmeten, uitrekenen hoe lang de ketting wordt en dan vermenigvuldigen. Op mijn website staat bij de artikel hoeveel stuks er ongeveer in zou moeten zitten.

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » do 27 sep 2012 15:13

Sandra schreef:Je kan evt tellen hoeveel er nu in verwerkt zijn, opmeten, uitrekenen hoe lang de ketting wordt en dan vermenigvuldigen. Op mijn website staat bij de artikel hoeveel stuks er ongeveer in zou moeten zitten.
Goede tip Sandra ga ik gelijk even doen
Oke geteld nu 6cm geregen daar zitten +/- 144 rocailles in
45 cm : 6 cm = 7,5
7,5 x 144 rocailles = 1080

Zakje mix passionflower 10 gram = +/- 390 rocailles

Conclusie ik moet hem dus zoals ie nu is, afmaken want anders wordt t geen ketting!
:-DD
Groetjes Ingeborg

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » za 29 sep 2012 13:18

moedertje schreef:Ik heb geen idee hoeveel rocailles je nodig hebt voor een ketting en weet niet wat het mooiste is: het wit als kern of de gekleurde maar vind de mix passionflower geweldig mooi.Heb overlaatst de spiral rope ook geprobeerd omdat het eerst niet wou lukken. Een stukje gemaakt met gutermann rocailles 9/0 en er kruipen er toch wel aardig wat in. Ik ga het zeker nog eens proberen met kleinere rocailles. Dus als je het weet laat me maar iets weten.
viewtopic.php?f=4&t=44968" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou mijn ketting is af...Lengte ketting 45 cm
ik heb nodig gehad: bijna 1 zakje wit http://www.creadream.nl/rocailles-8-fro ... at-kralen/ en 1 heel zakje mix http://www.creadream.nl/miyuki-rocaille ... er-kralen/
er zitten ongeveer 1100 kraaltjes in
Groetjes Ingeborg

moedertje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door moedertje » za 29 sep 2012 13:46

Bedankt. En zoals al eerder gezegd: heel mooi gelukt.

Gesloten