Tot nu toe maak ik bijna al mijn creaties met Nylondraad, alleen is deze vaak te dik voor een dunne nrijgnaald die prettiger werkt. Nu denk ik aan gebruik Fireline 0.06mm maar dat is op zich best prijzig...momenteel werk ik met Miyuki size B maar dat draad "zie" je in de craeatie....soms niet erg maar ik stoor me eraan
Kortom wat gebruiken jullie voor het werken met rocailles (maat 11/0 en soms 15/0 en tila)?
Welk soort draad gebruiken jullie
- Ingeborg76
- Bead Addict
- Contacteer:
Groetjes Ingeborg
Re: Welk soort draad gebruiken jullie
Ik gebruik ook graag fireline, maar heb ook schik met Ko draad, en dan het liefst in een passende kleur.
hoi,
Meestal gebruik ik een vislijn. Het is fijn en sterk, je kan leuke aanbiedingen tijdens uitverkoop krijgen en niet duur.
Meestal gebruik ik een vislijn. Het is fijn en sterk, je kan leuke aanbiedingen tijdens uitverkoop krijgen en niet duur.
gunadesign
Ik gebruik nu 3 soorten, voor het "gewone" werk of om een patroontje uit te proberen: nylondraad 0,10 (koop ik per 5 rol á 100m. voor € 1,00 op de markt!)
Fireline voor het mooiere werk of als het echt stevig/sterk moet zijn.
En sinds kort NanoFil 0,10 heb ik bij de hengelsportwinkel ontdekt, rib uit je lijf want rol van ong. 85m kost € 17,95 Het is ook gevlochten, net als Fireline maar veel gladder. Ik ga nog op zoek naar dunner! Maar de 0,10 wil 4 á 5 maal door een 12/0 rocaille. Helaas alleen in wit te koop
Fireline voor het mooiere werk of als het echt stevig/sterk moet zijn.
En sinds kort NanoFil 0,10 heb ik bij de hengelsportwinkel ontdekt, rib uit je lijf want rol van ong. 85m kost € 17,95 Het is ook gevlochten, net als Fireline maar veel gladder. Ik ga nog op zoek naar dunner! Maar de 0,10 wil 4 á 5 maal door een 12/0 rocaille. Helaas alleen in wit te koop

Voor het fijnere werk vind ik dat goedkope nylondraad maar niks, dat krult zo erg. Nee, dan kun je beter iets meer betalen, scheelt veel ergernis.
zo heb ik dat ook. fireline is wel visdraad en misschien is er weleens andere visdraad gekocht die ook nylondraad genoemd wordt, maar de standaard nylondraad rijgt zeker niet fijn. ook denk ik dat de creatie dan minder mooi kan zijn, als het bv minder mooi mee geeft. zeg maar grof gezegd alsof de nylondraad dan meer de vorm bepaalt.JMHols schreef:Voor het fijnere werk vind ik dat goedkope nylondraad maar niks, dat krult zo erg. Nee, dan kun je beter iets meer betalen, scheelt veel ergernis.
- evelienzoer
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik gebruik voor de mooie rijgwerkjes fireline en dan het liefste de kleur smoke. Die valt helemaal weg in het werk, meer als de transparante. Voor beadembroidery gebruik ik nymo.