Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Ik heb in mijn boek gelezen dat je voor memory wire draad een speciale tang nodig hebt? Maar wat voor één is dat dan? (stond er natuurlijk niet bij )
En hebben jullie misschien nog wat algemene tips ofzo voor memory wire? Ik ga het (hopelijk) binnenkort aanschaffen, maar een paar tips lijken me wel handig.
Een speciale tang ken ik niet, ik doe het met de kniptang en rondbektang. Er zit wel verschil in dikte en doorsnee, dat is wel handig om op te letten. Mijn memorywire in de shop is 5cm doorsnee en 0.5 dik en heb nu ook 1mm dik net binnengekregen en ook in antiek bronskleur. Je kan er overigens ook leuke creolen mee maken!
memory wire is wel heel dik / lastig te knippen soms, je kan dan 'n kniptang uit de gereedschapskist pakken, wat voor klussen bedoeld is zeg maar. je kniptang die je voor sieraden gebruikt kan anders wellicht beschadigd raken.