Glascabochon plakken zonder belletjes...
Ik ben aan het proberen om hangers te maken met een mooi plaatje en daar dan over heen een glascabochon te plakken.
Nu is dit de laatste 2 keren niet helemaal naar mijn zin gelukt.
Ik begin met Mod Podge Gloss het plaatje in de hanger te plakken erover dan nog een dun laagje Mod Podge Gloss. Dit laat ik dan een tijd drogen en dan ga ik de glascabochon met Dimensional Magic Glaze insmeren, zonder belletjes.
De hanger druk je dan in de hanger...het lijkt dan alsof het er heel mooi uitziet maar de volgende dag zie je dan toch kleine luchtbelletjes die een beetje oplichten achter het glascabochon.
Kan ik nog iets anders doen om dit te voorkomen? Al vast bedankt voor het meedenken.
Nu is dit de laatste 2 keren niet helemaal naar mijn zin gelukt.
Ik begin met Mod Podge Gloss het plaatje in de hanger te plakken erover dan nog een dun laagje Mod Podge Gloss. Dit laat ik dan een tijd drogen en dan ga ik de glascabochon met Dimensional Magic Glaze insmeren, zonder belletjes.
De hanger druk je dan in de hanger...het lijkt dan alsof het er heel mooi uitziet maar de volgende dag zie je dan toch kleine luchtbelletjes die een beetje oplichten achter het glascabochon.
Kan ik nog iets anders doen om dit te voorkomen? Al vast bedankt voor het meedenken.
- Bella Victoria
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Re: Glascabochon plakken zonder belletjes...
Dat is toch precies hoe ik het ook doe en dat gaat altijd goed; ik doe wel 2-3 laagjes mod podge op het plaatje ipv 1; goed aandrukken met de glaze ertussen en goed laten drogen.
Het plaatje print ik wel altijd op fotopapier.
Groetjes
Hettie
Het plaatje print ik wel altijd op fotopapier.
Groetjes
Hettie
Hoi Hettie,
Ik heb ze van jou en ook de beschrijving...maar ik doe dus 1 laagje op het plaatje dus misschien dat het daaraan ligt. Ik ga het eens proberen met wat jij nu zegt.
Ik heb ook al een paar gemaakt die wel helemaal goed waren maar soms zitten er toch belletjes onder die dan oplichten als de hanger droog is en dan zit de glascab er in eerste instantie zonder belletjes op en als hij dan opdroogt zie je het pas.
Ik heb ze van jou en ook de beschrijving...maar ik doe dus 1 laagje op het plaatje dus misschien dat het daaraan ligt. Ik ga het eens proberen met wat jij nu zegt.
Ik heb ook al een paar gemaakt die wel helemaal goed waren maar soms zitten er toch belletjes onder die dan oplichten als de hanger droog is en dan zit de glascab er in eerste instantie zonder belletjes op en als hij dan opdroogt zie je het pas.
-
- Bead Discoverer
Waar kan ik die dimensional magic glaze kopen?
Groetjes
Groetjes
Ik heb het bij bella victoria gekocht. Zij heeft hier boven in het topic gereageerd..
-
- Bead Discoverer
Ik heb het al op de site gezocht maar ik vind het nergens ... kan je mssn een link doorsturen naar waar het juist staat? Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar haar, maar krijg geen antwoord ..
EllenM schreef:Ik heb het bij bella victoria gekocht. Zij heeft hier boven in het topic gereageerd..
Dit is de link van de webwinkel...
http://www.bellavictoria.nl/webwinkel/i ... me&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zie dat er op de homepagina staat dat de dimensional magic glaze pas eind maart weer komt.
http://www.bellavictoria.nl/webwinkel/i ... me&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zie dat er op de homepagina staat dat de dimensional magic glaze pas eind maart weer komt.
Even inhakend op een oud topic, wat is het verschil tussen bovenstaande producten en Diamond glaze?
Want ik gebruik zelf alleen die, gewoon op de platte zijde en dan plaatje erop duwen. Goed aandrukken zodat de belletjes ertussen uitgaan.
Ben ook wel benieuwd wat Mod Podge Gloss precies doet?
Want ik gebruik zelf alleen die, gewoon op de platte zijde en dan plaatje erop duwen. Goed aandrukken zodat de belletjes ertussen uitgaan.
Ben ook wel benieuwd wat Mod Podge Gloss precies doet?
groetjes Elly
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Modge podge gebruik ik enkel bij plaatjes die gecyled moeten worden. Het geeft dus een laagje om een plaatje waarvan de inkt zou kunnen uitlopen of wanneer je het nat zou maken het papier lelijk zou kunnen worden. Als je een foto of i.d. gaat gebruken waarvan de kleuren niet kunnen uitlopen en het papier redelijk dik is, is dit niet nodig en kan je het ook met hobbylijm doen die transparant opdroogt en is naar mijn mening helemaal geen diamond glaze nodig. Maar iedereen werkt anders en je moet lekker doen wat je fijn vindt. 
Hier overigens een link voor een tutorial in mijn winkeltje; http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zeep ... er-3-stuks" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier overigens een link voor een tutorial in mijn winkeltje; http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zeep ... er-3-stuks" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
Bedankt voor je reactie! Maar de link op je site doet het niet meer...sanegdokter schreef:Modge podge gebruik ik enkel bij plaatjes die gecyled moeten worden. Het geeft dus een laagje om een plaatje waarvan de inkt zou kunnen uitlopen of wanneer je het nat zou maken het papier lelijk zou kunnen worden. Als je een foto of i.d. gaat gebruken waarvan de kleuren niet kunnen uitlopen en het papier redelijk dik is, is dit niet nodig en kan je het ook met hobbylijm doen die transparant opdroogt en is naar mijn mening helemaal geen diamond glaze nodig. Maar iedereen werkt anders en je moet lekker doen wat je fijn vindt.
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Ach...dat is het nadeel van een link maar hij doet het weer! 

Dank je voor je uitleg!
Was al even bang dat ik het helemaal verkeerd deed, haha!
Was al even bang dat ik het helemaal verkeerd deed, haha!
groetjes Elly
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Graag gedaan! En doe lekker wat je fijn vindt hoor! ![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
Ik ben nu ook aan het experimenteren met mod podge en de dimensional glaze. Ik plak er alleen geen glascabochon op, maar leg gewoon verschillende lagen dimensional glaze.
Probleem is alleen dat ik niet perfect kan knippen, waardoor ik nooit perfecte cirkels of ovalen heb voor in de hangers/ringen/... Ik gebruik een pons voor de cirkels om zo wel perfecte cirkels te krijgen, maar heb die nog maar in één maat gevonden, terwijl ik ringen en oorbellen in veel verschillende maten heb. Hoe doen jullie dit?
Probleem is alleen dat ik niet perfect kan knippen, waardoor ik nooit perfecte cirkels of ovalen heb voor in de hangers/ringen/... Ik gebruik een pons voor de cirkels om zo wel perfecte cirkels te krijgen, maar heb die nog maar in één maat gevonden, terwijl ik ringen en oorbellen in veel verschillende maten heb. Hoe doen jullie dit?
Ik ben nu ook eens begonnen met afbeeldingen uit te zoeken om onder een glascabochon te plakken. Sommige lukken héél goed maar er zitten er ook tussen waar je na enkele dagen ook luchtbellen in ziet verschijnen. Die luchtbellen kan je soms maar zien als je van opzij naar de cabochon kijkt. Ik heb afbeeldingen die niet vervagen. Ik moet alleen maar die diamond glaze gebruiken.
De volgende keer dat ik het doe zal ik de glascabochon wat harder tegen het papier houden, en eventjes blijven drukken. Hopelijk kom ik het dan niet meer tegen dat er achteraf nog luchtbelletjes verschijnen. Ik ben toch benieuwd welke truuk firma's toepassen die de cabochons mét afbeelding verkopen. Ook benieuwd welke lijm zij dan wel gebruiken ?
Afknippen doe ik pas de volgende dag, als het papier goed aan het glas blijft kleven. Met een goede schaar kan je heel goed het overtollige papier rond het glas wegknippen. Je moet wel goed kijken dat er geen enkele milimetertje papier uitsteekt, want dan past de cabochon niet meer in het kastje.
Wat mij wel opvalt, dat is dat het glas dat ze gebruiken in firma's die afgewerkte glascabochons verkopen, fijner is dan de glascabochons die je zonder afbeelding in de handel kan kopen. Ik heb ze eens naast elkaar gelegd en er is een verschil in dikte. Persoonlijk vind ik dat de afbeelding scherper is als het glas fijner is. Totnutoe heb ik echter nog nergens van die plattere glascabochons gevonden. Ik bedoel dan zonder afbeelding. De glascabochons die je zonder afbeelding koopt zijn allemaal 4,5 mm dik. Dat is wel jammer. Zouden die platte glaasjes echt nergens aan te kopen zijn ?
De volgende keer dat ik het doe zal ik de glascabochon wat harder tegen het papier houden, en eventjes blijven drukken. Hopelijk kom ik het dan niet meer tegen dat er achteraf nog luchtbelletjes verschijnen. Ik ben toch benieuwd welke truuk firma's toepassen die de cabochons mét afbeelding verkopen. Ook benieuwd welke lijm zij dan wel gebruiken ?
Afknippen doe ik pas de volgende dag, als het papier goed aan het glas blijft kleven. Met een goede schaar kan je heel goed het overtollige papier rond het glas wegknippen. Je moet wel goed kijken dat er geen enkele milimetertje papier uitsteekt, want dan past de cabochon niet meer in het kastje.
Wat mij wel opvalt, dat is dat het glas dat ze gebruiken in firma's die afgewerkte glascabochons verkopen, fijner is dan de glascabochons die je zonder afbeelding in de handel kan kopen. Ik heb ze eens naast elkaar gelegd en er is een verschil in dikte. Persoonlijk vind ik dat de afbeelding scherper is als het glas fijner is. Totnutoe heb ik echter nog nergens van die plattere glascabochons gevonden. Ik bedoel dan zonder afbeelding. De glascabochons die je zonder afbeelding koopt zijn allemaal 4,5 mm dik. Dat is wel jammer. Zouden die platte glaasjes echt nergens aan te kopen zijn ?