Het gebeurde me vandaag meerdere keren, mijn rijgdraad was net te kort een kon opnieuw beginnen.
Nu vroeg ik me af, hoe en wat doen jullie op zo'n moment?
rijgdraad net te kort
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Re: rijgdraad net te kort
Even een rondje *&^#$%$$^*&)(*T^%$@!
En daarna me geduld verzamelen en opnieuw beginnen
Maar soms knoop ik gewoon een stukje eraan (als dat voor je ontwerp kan) en dan ga ik daar mee verder

![:P LOL [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]](./images/smilies/tongue3.gif)
Maar soms knoop ik gewoon een stukje eraan (als dat voor je ontwerp kan) en dan ga ik daar mee verder

Altijd aan het kralen...
Ik denk dat het 'n beetje 'n beginnersfout is, en dat je niet opnieuw moet beginnen maar:
- oude draad netjes wegwerken
- nieuwe draad bevestigen
Ik weet niet wat voor patroon het is en welke draad je gebruikt? Over het algemeen kun je terugrijgen door reeds geregen kralen, knoopje maken, weer door aantal reeds geregen kralen rijgen, evt paar keer herhalen en dan afknippen, het uiteinde is dan verstopt in de kralen. Het bevestigen doe je op ongeveer dezelfde manier, dus door aantal kralen rijgen, knoopje maken, etc. Het stukje draad dat nog uitsteekt knip je dan af, de uiteinde is dan verstopt in de kralen.
- oude draad netjes wegwerken
- nieuwe draad bevestigen
Ik weet niet wat voor patroon het is en welke draad je gebruikt? Over het algemeen kun je terugrijgen door reeds geregen kralen, knoopje maken, weer door aantal reeds geregen kralen rijgen, evt paar keer herhalen en dan afknippen, het uiteinde is dan verstopt in de kralen. Het bevestigen doe je op ongeveer dezelfde manier, dus door aantal kralen rijgen, knoopje maken, etc. Het stukje draad dat nog uitsteekt knip je dan af, de uiteinde is dan verstopt in de kralen.
Sandra; ik ben eerlijk genoeg om dat toe te geven;) ben net bezig met zigzag-kettingen. Heb nog weinig gedaan, ben pas een paar maandjes bezig.
Zo goed als de meeste hier ben ik nog lang niet
En dan gebeurt het nog wel eens dat je 1,5 meter rijglint neemt (transparant) en toch merkt dat het net weer te kort was.
Zo goed als de meeste hier ben ik nog lang niet

En dan gebeurt het nog wel eens dat je 1,5 meter rijglint neemt (transparant) en toch merkt dat het net weer te kort was.
Ik deed het in het begin ook zo hoor
waardoor er sneller knoop in het draad ontstaat en het rijgen meer tijd kan kosten (toch stuk langere draad wat je steeds moet doortrekken). Nu zijn er wellicht ook patronen waarbij het fijner werkt met lange draad dan kortere, maar soms kun je het dus beter wegwerken en weer nieuwe bevestigen.
Zie bv koraalketting:

daar is zoveel draad voor nodig, dat kun je niet met 1 lange stuk rijgen. Dus je rijgt draad terug door aantal reeds geregen kralen, maakt knoopje, etc. Je moet uiteraard wel opletten hoe je terug door de kralen kan rijgen, zodat het wel zo mooi mogelijk is gedaan, dus geen lusje om een kraal heen.

Zie bv koraalketting:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
daar is zoveel draad voor nodig, dat kun je niet met 1 lange stuk rijgen. Dus je rijgt draad terug door aantal reeds geregen kralen, maakt knoopje, etc. Je moet uiteraard wel opletten hoe je terug door de kralen kan rijgen, zodat het wel zo mooi mogelijk is gedaan, dus geen lusje om een kraal heen.
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Ik ben toevallig precies deze ketting aan het maken
Alleen dan tot 39 strengen zoals ik het orginele patroon geleerd heb.

Alleen dan tot 39 strengen zoals ik het orginele patroon geleerd heb.
Altijd aan het kralen...