help: strengen kralen laten los
Hallo,
Ik had een vraagje. Ik maak veterkettingen. Alleen nu heb ik een probleem met 1 ketting dat de strengen kralen los laten en heb het ook met 1 armbandje dat het ringetje steeds los laat van het veterkettinkje.
iemand een tip hoe ik de ringen zeker goed/beter dicht krijg? met sieradenlijm ofzow?
Ik had een vraagje. Ik maak veterkettingen. Alleen nu heb ik een probleem met 1 ketting dat de strengen kralen los laten en heb het ook met 1 armbandje dat het ringetje steeds los laat van het veterkettinkje.
iemand een tip hoe ik de ringen zeker goed/beter dicht krijg? met sieradenlijm ofzow?
Re: help: strengen kralen laten los
kan zijn dat je ringetjes gebruikt waarbij de uiteinden tegen elkaar aan komen....wellicht handiger om de ringetjes dan zo te buigen dat de uiteinden overlappen...of echt dubbele ringetjes gebruiken...althans, dat zou ik proberen
Ik gebruik 8 mm aanbuigringetjes. Die moet ik dan dus dubbel vouwen dat de uiteinden elkaar overlappen..kan het dan niet meer los gaan.
En als ik dubbele ringetjes, gebruik..hoe krijg ik dat dan aan de aanbuigringetjes of hoe krijg ik die strengen kralen aan die dubbele ringetjes?
En als ik dubbele ringetjes, gebruik..hoe krijg ik dat dan aan de aanbuigringetjes of hoe krijg ik die strengen kralen aan die dubbele ringetjes?
Waarschijnlijk zijn de eindkapjes vrij dun waardoor het tussen de ringetje door kan glijden. Ik zou dan geen open ringetjes meer gebruiken maar splitringen. Kan je anders een foto uploaden? Dan is het makkelijker uit te leggen hoe het zou kunnen.
het gaat om deze ringetjes die steeds los laten van m'n veterklemmen:

Het veterklemmetje is erg dun en glijd net door het ringetje heen.
ik zou splitringetjes gebruiken, en anders een druppeltje lijm op de opening aanbrengen.
splitringetjes is denk ik de beste oplossing.
ik zou splitringetjes gebruiken, en anders een druppeltje lijm op de opening aanbrengen.
splitringetjes is denk ik de beste oplossing.
Groetjes
waar moet ik dan een splitringetje doen...aan de kant van het veterklemmetje..??
dus aan het veterklemmetje een splitring en dan een aanbuigring?
dus aan het veterklemmetje een splitring en dan een aanbuigring?
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik knijp ringetjes altijd een beetje ovaal, zo dat de opening aan de zijkant komt, door het gewicht van de ketting draait het ringetje zich dus niet meer met de open kant naar beneden of boven. Door dat ovaal buigen drukken de draadeindjes zich ook nog steviger tegen elkaar aan.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

Ik zou alleen het ringetje tussen eindkap en gekettelde kraal vervangen met splitring. En dan tussen de kralen zelf wel bij open ring laten omdat je er daar geen last van heb. Of je moet heel perfectionistisch zijn en helemaal hetzelfde willen, dan overal splitring gebruiken. Het is niet nodig splitring aan eindkap te doen en daar weer open ring met daarna de gekettelde kraal, het maakt de sliert dan alleen langer.
idd dat denk ik ookSandra schreef:Ik zou alleen het ringetje tussen eindkap en gekettelde kraal vervangen met splitring. En dan tussen de kralen zelf wel bij open ring laten omdat je er daar geen last van heb. Of je moet heel perfectionistisch zijn en helemaal hetzelfde willen, dan overal splitring gebruiken. Het is niet nodig splitring aan eindkap te doen en daar weer open ring met daarna de gekettelde kraal, het maakt de sliert dan alleen langer.
Groetjes