Haken??
Hoi allemaal,
Mensen hebben het er altijd over dat je een gehaakte ketting kan maken...
Ik heb wel een haaknaald enz, maar ik heb geen idee hoe ik moet haken!
Heb al wel op internet gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van..
Weet misschien een van jullie hoe je moet haken? Alsjeblieft wel een duidelijke uitleg!
Bedankt!
Mensen hebben het er altijd over dat je een gehaakte ketting kan maken...
Ik heb wel een haaknaald enz, maar ik heb geen idee hoe ik moet haken!
Heb al wel op internet gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer van..
Weet misschien een van jullie hoe je moet haken? Alsjeblieft wel een duidelijke uitleg!
Bedankt!
Re: Haken??
Mbv een youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c" onclick="window.open(this.href);return false; lukt het vast wel 

~Groetjes Margriet~
http://www.kralen.com/Instructies/Haken ... haken/240/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of bedoel je rond haken met rocailles?
Of bedoel je rond haken met rocailles?
- Ellebellekuh
- Bead Fan
ik doe het als volgt :
Ik rijg een heeeeeeeeeeeele hoop rocailles op erg dun (naai) garen en dan gewoon rechtdoor haken tot je een hele lange sliert gehaakt krijgt ... dan neem ik een houten plankje met 2 nageltjes in die de afstand hebben van mijn halsomtrek en dan draai ik de sliert erom heen en dan maak ik ze vast aan een eindkapje en draai ik de ketting lichtjes op en dan krijg je zo'n effect als op de foto's hier beneden ...

Ik hoop dat je het snapt en leuk vind
(sorry voor de ietsjes wazige foto's)
Ik rijg een heeeeeeeeeeeele hoop rocailles op erg dun (naai) garen en dan gewoon rechtdoor haken tot je een hele lange sliert gehaakt krijgt ... dan neem ik een houten plankje met 2 nageltjes in die de afstand hebben van mijn halsomtrek en dan draai ik de sliert erom heen en dan maak ik ze vast aan een eindkapje en draai ik de ketting lichtjes op en dan krijg je zo'n effect als op de foto's hier beneden ...

Ik hoop dat je het snapt en leuk vind

(sorry voor de ietsjes wazige foto's)
Groetjes Ellen _______________________________°Cherry Pearl°
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld !
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld !

Allemaal bedankt! Ik ga het vandaag lekker proberen!

Ook gehaakt deze, maar dan met schelpjes

-haak 5 losse met een kraaltje erin, de lusjes van je losse steken mogen ruim zijn (ook een paar kraaltjes per lus is mogelijk natuurlijk)
-tel 5 steken terug en steek de haaknaald erdoor en pak het draad op zoals je een normale losse zou haken
-schuif een paar kraaltjes aan en trek het draad aan zodat het lusje strak vast zit
-haak weer 5 losse met kraaltjes erin
-tel weer terug
-enzovoort
Beschrijven is erg moeilijk dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is

Op deze manier maak je een grote lus van een aantal steken waardoor het geheel lekker vol wordt. Moet bekennen dat ik niet altijd netjes aan de 5 steken terug tellen hou, maar het is iets om houvast te hebben als je er mee start

Laatst gewijzigd door Krista op di 25 okt 2011 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
glass is hot
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Dit is wel een hele gave ketting!Krista schreef:
Ook gehaakt deze, maar dan met schelpjes
-haak 5 losse met een kraaltje erin, de lusjes van je losse steken mogen ruim zijn (ok een paar kraaltjes per lus is mogelijk natuurlijk)
-tel 5 steken terug en steek de haaknaald erdoor en pak het draad op
-schuif een paar kraaltjes aan en trek het draad aan zodat het lusje strak vast zit
-haak weer 5 losse met kraaltjes erin
-tel weer terug
-enzovoort
Beschrijven is erg moeilijk dus ik hoop dat het een beetje duidelijk isDoen is vaak de beste optie!
Op deze manier maak je een grote lus van een aantal steken waardoor het geheel lekker vol wordt. Moet bekennen dat ik niet altijd netjes aan de 5 steken terug tellen hou, maar het is iets om houvast te hebben als je er mee start
- Kralenannie
- Bead Designer
Wat een mooie ketting en doordat je het steeds die 5 steken terug steekt wordt hij mooi vol
Bedankt voor de uitleg Krista

Bedankt voor de uitleg Krista

Groetjes, Anita
Wat een prachtige ketting! Echt is om trots op te zijn!
Bedankt voor de uitleg, ben al lekker bezig...
Bedankt voor de uitleg, ben al lekker bezig...
Ik kan niet haken dus snap de uitleg niet zo goed, had nochtans graag m'n ketting en armband gehaakt als ik mijn spullen binnen heb.
Maar moet misschien eerst leren haken.
Maar moet misschien eerst leren haken.
Haken zul je snel kunnen leren, denk ikLoxy schreef:Maar moet misschien eerst leren haken.

http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c
Veel succes en plezier!
Liefs en groetjes, Algante 

Eerst leren haken is een must, al zijn het alleen al de losse steken. dan zul je de uitleg wellicht ook beter begrijpen.
glass is hot
Ok dus de losse steken snap ik, het vijf steken terug systeem zal hetzelfde zijn als het filmpje hieronder?
http://www.youtube.com/watch?v=HHIdfvElqn4" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan snap ik deze zin niet :s '-schuif een paar kraaltjes aan en trek het draad aan zodat het lusje strak vast zit'
http://www.youtube.com/watch?v=HHIdfvElqn4" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan snap ik deze zin niet :s '-schuif een paar kraaltjes aan en trek het draad aan zodat het lusje strak vast zit'