fimo canes maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
adeline
Bead Discoverer
Contacteer:
fimo canes maken

Bericht door adeline » zo 16 okt 2011 00:39

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang met fimo in de weer. Ik kan nu ronde canes redelijk goed maken, maar hoemaak je nu een cane die niet rond is.
Bij voorbeeld een blad of een aardbei. Ik heb geprobeerd om hem voorzichtig kleiner te knijpen maar ik verlies dan toch welk enige vorm. Is er een techniek voor of is dat gewoon een kwestie van oefenen?

Adeline
Mensen zijn net kralen, stuk voor stuk mooi gemaakt, maar samen komen ze het mooist tot hun recht en vormen ze een prachtige creatie!

Vicky P
Bead Lover

Re: fimo canes maken

Bericht door Vicky P » zo 16 okt 2011 03:41

het is echt een kwestie van voorzichtig klein knijpen en als je cane rol je juiste dikte heeft, en niet te lang is, duw je de uiteindelijke vorm exact goed.
de kunst is om inderdaad al knijpend de vorm te houden, meestal kwestie van oefenen en dan merk je zelf hoe je het beste je vingers en hand kunt houden, en dat kan voor eenieder verschillend zijn.
je kan ook, bij bv een aardbei, rondom de cane met een ondergrond kleur aanvullen zodat het wel rond wordt. zo werk ik altijd.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » zo 16 okt 2011 10:07

Op Youtube vind je een heleboel (video)tutorials, zoals o.a. deze:
http://youtu.be/Vg_GcMhzJzw

Als je een tutorial aanklikt krijg je rechts een menuutje met soortgelijke tuts aangeboden.

Succes!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

knorriekraal
Bead Anonymous

Bericht door knorriekraal » wo 19 okt 2011 20:21

Als je een andere vorm cane wil maken kun je er een laag kinderklei (playdoh) omheen doen dan weer fimo (restjesklei) voor de stevigheid en om te zorgen dar 'ie weer rond wordt.
Dan de cane reduceren en als íe de goede dikte heeft pel je de restklei en playdoh eraf en spoel je 'm voorzichtig af onder de kraan, de playdoh lost op in water en fimo niet dus dan krijg je bv een bloemcane met een echte bloemvorm zonder dat je een achtergrond kleur voor hoeft te gebruiken.
http://www.youtube.com/watch?v=4ecS_Sa0KbM" onclick="window.open(this.href);return false; : hier kun je een video bekijken om het idee te zien.

adeline
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door adeline » vr 21 okt 2011 20:15

bedankt voor jullie reacties, ben net terug van een paar daagjes met mijn gezin en zal vol goede moed nieuwe pogingen gaan ondernemen. Oefening bart kunst zeggen ze :P

Adeline
Mensen zijn net kralen, stuk voor stuk mooi gemaakt, maar samen komen ze het mooist tot hun recht en vormen ze een prachtige creatie!

Gesloten