Jasseron

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Carola
Bead Believer
Jasseron

Bericht door Carola » do 13 feb 2003 15:59

Hoi,

Wij kan mij vertellen wat ik allemaal nodig heb voor een jasseron te maken. Ik kan deze spullen dan meenemen naar de meeting en ik hoop dat iemand mij dan een beetje uitleg kan geven. Ik vind het er namelijk erg mooi uitzien :!:

Groetjes Carola

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 feb 2003 16:04

je bedoelt zeker jasseron armband zoals:
Afbeelding
?
je hebt dan alleen jasseron, kralen, staaldraad en knijpkraal nodig en ook rondbektang en eventueel platbektang. het valt echt heel erg mee, leer je heel snel. :wink:

Carola
Bead Believer

Klopt

Bericht door Carola » do 13 feb 2003 16:19

Hoi Sandra,

Ik bedoel inderdaad zo iets. Wat is jasseron (materiaal) precies en zou dit in iedere hobbyzaak te koop zijn? Wat voor soort staaldraad kun je hiervoor gebruiken? Bijvoorbeeld hetzelfde als je gebruikt met kettelen?

Groetjes Carola

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 feb 2003 16:40

Afbeelding
het is praktisch een aan-eenschakeling van cirkels zeg maar...tis in verschillende groottes te koop. ik zie het niet bij alle winkels, maar wel bij bv pro art in nijmegen en coppenhagen in amsterdam. in den haag vind ikzelf het erg duur, dus let goed op waar je het koop. prijs hangt af van de grootte....goedkoopste is 4,- per meter.

op http://home01.wxs.nl/~colin1/jasseron.htm" onclick="window.open(this.href);return false; kun je er uitleg over vinden. de draad waarmee je er doorheen rijgt is staaldraad, ook wel metaaldraad genoemd. heel sterk, beetje duur, in verschillende kleuren te koop en je ziet het vooral vaak in het grijs.

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 13 feb 2003 17:41

San kan jij Jaseron redelijk goedkoop in de buurt halen??? zou je anders voor mij wat mee kunnen nemen naar de meeting???
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 feb 2003 17:56

weet niet zeker of ik kan kopen voor je...kan wel kijken in haarlem hoeveel het ook alweer kost, maar ikzelf heb het tijd terug bij pro art in nijmegen gekocht. was keer in den haag en daar was het iets van 15 euro per meter!!! in nijmegen was het 5 euro per meter, als ik goed herinner. anders kijk ik wel keer bij kralenwinkel in haarlem, of het beetje betaalbaar is. hoeveel wil je maximaal dat het kost? en welke dikte? hoeveel meter? misschien dat marieke sneller wat tegenkomt dan ik? ik moet volgende week weer stage lopen (in rotterdam trouwens :wink: bij de coolsingel, wtc gebouw), daarom niet veel tijd naar kralenwinkels te gaan en ik heb van marieke begrepen dat ze geregeld naar kralenwinkels ga. weet jij 'n goedkope adres, marieke?

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 13 feb 2003 17:59

naar de WTC!!!!!!!!!!!!!!! zooooo das niet zo ver!! moet je de hele week???
Ik wil denk ik iets van 5 mm??? ofzo niet zo heel erg dik. en misschien 2 meter?? Ikkan het hier helemaal niet krijgen!!
Ohh mariekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeeee ;)

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 feb 2003 18:04

haha woon je dichtbij wtc? grappig.
nou ik ga dan wel keer kijken als ik in haarlem ben, dan koop ik het wel, weet niet meer hoeveel het daar kost, als het erg duur is laat ik het maar zitten. misschien kan ik het dan tijdens pauze aan je geven in rotterdam? scheelt weer verzendkosten. :wink:

ik ga 3 85 dagen 3 deeltijds stage doen = 3 dagen per week stage en 2 dagen per week school. volgende week toevallig 4 dagen in rotterdam want dan krijg ik trainingen. :D misschien dat ik niet in rotterdam blijf werken, wie weet mag het na 'n tijdje ook thuis of in klm kantoor..want dat is stukken dichterbij en er werken daar meerdere werknemers van arinso. dat worden leuke pauzes in rotterdam, zo dichtbij h&m en mcdonalds!! :lol: zo pas er geweest voor contract, meteen leuke 2dehandse kralenboek gekocht bij de slegte. :D

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 13 feb 2003 19:09

bofffffffffffkont :) laat maar weten wanneer je er bent dan kan ik kijken of ik weg kan hier duurt 10 minuutjes met de tram en metro :)

groetjes Ria

Carola
Bead Believer

dikte jasseron

Bericht door Carola » vr 14 feb 2003 12:40

Hoi,

Wat is de meest gebruikte dikte voor jasseron? Als ik het vandaag of morgen kan vinden, dan neem ik het wel mee naar de meeting. Anders moet ik iets anders bedenken.

Groetjes
Carola

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 14 feb 2003 14:03

Voor zo 'n armband moet je volgens mij minimaal 6 mm hebben...groter kan ook. wat je kan doen is kijken of je rondbektang gesloten in de cirkel pas. dus dan knijp je rondbektang dicht en duw je dat in de cirkel. als het erin past (hoeft niet tot diep) is het groot genoeg. als je rondbektang OM cirkel heen knijpt, bv om open te trekken, dan beschadig je het snel. het is daarom beter om de rondbektang gesloten in de cirkel te duwen en rondbektang vervolgens open te 'vouwen'. van binnenuit vouw je de cirkel dan open waardoor je de buitenkant niet beschadigt. zal het tijdens meeting laten zien. :wink:

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » di 18 feb 2003 16:13

Goed idee Sandra. (om het op de meeting te laten zien, bedoel ik)
Ik heb ook geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg, dan kijk ik even mee. (als dat mag natuurlijk)

Groetjes Annemieke

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 feb 2003 16:21

tuuuuuurlijk mag het. hihi, ben wel benieuwd wat er van terecht zal komen. ik bedoel, ik denk dat we als kip-zonder-kop zitten kletsen waardoor de tijd voorbij zal vliegen.....maar goed, zal vast wel lukken even te laten zien. binnen 5 minuten zal je het snappen, echt waar. :wink:

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » di 18 feb 2003 21:19

Volgens mij wordt het inderdaad een dolle boel met al die kakelende kralen-freaks!
Maar of ik het binnen 5 minuten door heb, je hebt het wel tegen een blondje hoor! :lol: :wink:

Groetjes Annemieke

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 18 feb 2003 22:19

haha, ben zelf ook een beetje blond dus binnen 5 minuten zal wel lukken. :P :P :P

Gesloten