Prikkend nylondraad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Von
Bead Reader
Prikkend nylondraad

Bericht door Von » wo 21 sep 2011 10:18

Hallo allemaal!

Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Tot nu toe heb ik alleen maar topics gelezen. Hierin staat zo ontzettend veel informatie die heeeeel prettig is voor een beginnende kralenfreak :D

Hierbij toch een vraagje: ik heb laatst een ketting gemaakt met rocailles geregen op draad en bevestigd aan verdeelstukken. De nylondraad heb ik bevestigd aan de verdeler dmv een knijpkraal. Om de draad netjes weg te werken heb ik deze weer een stukje terug door de rocailles geregen. De draad blijft echter tussen de rocailles uitsteken en prikt hierdoor.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? (ik hoop trouwens dat ik mijn vraag duidelijk heb omschreven!)

Alvast bedankt!!

groetjes,

Von

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Prikkend nylondraad

Bericht door Sandra » wo 21 sep 2011 11:45

Vraag is duidelijk. ;) Had in het begin ook dat soort problemen. Het wegrijgen is op zich al nette manier, je zou kunnen kijken of je het nu korter kan knippen of opnieuw wegrijgen. Kan zijn dat er wat marge in de kralen is,dus dat je het weg kan rijgen maar door 'beweging' van de kralen vanzelf weer vrij komt. Alternatief is het afwerken met behulp van kalot, je moet de ketting dan alleen wel opnieuw rijgen. Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... werken/78/" onclick="window.open(this.href);return false; staat dat uitgelegd. Soms lees ik ook over het eind wegbranden maar daar heb ik geen ervaring mee. Misschien desnoods kort afknippen na de knijpkraal en dan met nagellak wat minder scherp maken, dat is 'n idee die me te binnen schiet, twijfel of het echt zal helpen.

Von
Bead Reader

Bericht door Von » do 22 sep 2011 10:08

Dank je wel voor je reactie!
Ik ben bang dat het een kalotje en opnieuw rijgen wordt. Er zit inderdaad wat marge in de kralen waardoor ik het niet wegkrijg. Of misschien een andere draad gebruiken, ik lees wel eens iets over nylon garen. Maar of dat tzt niet breekt :|

Ik ieder geval bedankt, ik ga verder expirimenteren!

groetjes,

Von

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 22 sep 2011 10:24

Er bestaat hele sterke rijggaren wat je echt niet kapot kan trekken. Het kan alleen wel bij sommige kettingen onhandig zijn omdat het heel slap is. Kun je misschien 'n foto van 'n creatie hier posten? Dan kunnen we vast zeggen welke draad je dan het beste kan gebruiken. Staaldraad wordt ook wel vaak gebruikt, dat kun je goed afwerken met knijpkralen. Het is niet zo slap waardoor de ketting dan soms ook mooier valt.

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » do 22 sep 2011 12:51

Kun je dat restje nylon niet in je kraal lijmen?? Ik bedoel: beetje lijm aan je nylondraad en hem dan door je rocailles heentrekken en afknippen
Irene van der Maas

Von
Bead Reader

Bericht door Von » vr 23 sep 2011 15:04

Bedankt Irene, ik ga eerst lijm proberen voordat ik de ketting uit elkaar haal!

Sandra, ik heb geprobeerd een foto toe te voegen, maar ik weet niet hoe dat werkt :oops:

groet,

Von

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 23 sep 2011 15:07

Je kan tijdens het posten onderaan op bijlage toevoegen klikken. Of je upload het bv naar http://www.tinypic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan krijg je 'n code die je hier kan posten.

Von
Bead Reader

Bericht door Von » vr 23 sep 2011 21:43

Ketting.jpg
Ketting.jpg (33.14KiB)2408 keer bekeken
Sandra, dank je wel, ik zie het nu. Bij deze de foto!

groet,

Von

Gesloten