kralen om kralen rijgen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
kralen om kralen rijgen

Bericht door Sandra » wo 03 aug 2011 14:42

Ik kreeg de volgende vraag gemaild:
kan mij iemand helpen met beelden hoe ik een kraal kan bekleden met kleine kraaltjes?Ik heb het stap voor stap gezien ergens maar kan het niet meer terug vinden .Heb het nodig om een ketting af te werken voor iemand die allergisch is voor alle metalen. Zou u eeuwig dankbaar zijn.Groetjes oergrootmoeder.
Weet iemand van jullie dat toevallig? Enige dat ik kan bedenken is kralen rijgen, draad terug door de kraal, etc, alsof je zelf eromheen rijgt, maar het is dan wel misschien lastig het mooi vol te krijgen. Verder zijn er wel rijgpatronen om bv via peyote stitch eromheen te rijgen, maar misschien zijn er ook makkelijkere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de tips.

createss
Bead Designer

Re: kralen om kralen rijgen

Bericht door createss » wo 03 aug 2011 15:36

Hier heb je een patroontje van Beadinfinitum, waarbij als het ware een netje van rocailles om een binnenkraal geregen wordt: klik.
Voor iemand die niet tegen metaal kan, zou ik dan de nietstift aan het einde weglaten.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 03 aug 2011 15:38

ah kijk, dat is inderdaad een mooie oplossing, bedankt voor de tip!

adeline
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door adeline » do 22 sep 2011 14:29

He dat is inderdaad ook een manier!. Ik had toevallig vanmorgen een site geopend, omdat iemand anders op dit forum een andere techniek daar vandaan gehaald had en daar zag ik deze manier. Ook mooi in stappen uitgelegd http://www.fusionbeads.com/beadingfaq/t ... p?bfid=199

Adeline
Mensen zijn net kralen, stuk voor stuk mooi gemaakt, maar samen komen ze het mooist tot hun recht en vormen ze een prachtige creatie!

Gesloten