afwerken baby armband/ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
sriwi
Bead Believer
afwerken baby armband/ketting

Bericht door sriwi » do 26 mei 2011 08:29

Ik kreeg gisteren het verzoek of ik misschien in een baby winkel wat armbandjes/kettingen neer wilde leggen.

Voor degenen die wel eens kinder/baby sieraden maken een vraagje. Gebruiken jullie elastiek?
En hoe werken jullie dit af?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: afwerken baby armband/ketting

Bericht door Sandra » do 26 mei 2011 08:39

Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... stiek/360/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd wat voor soort knoop je het beste kan maken, zodat het stevig vast blijft zitten.

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » do 26 mei 2011 09:49

Ik maak wel eens kindersieraden vanaf 4 jaar, meestal gebruik ik elastiek.
~Groetjes Margriet~

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 26 mei 2011 10:25

Juist niet doen, elastiek voor de allerkleinsten. Ze proberen het over hoofdjes te trekken, kunnen er vingertjes mee afklemmen en allemaal enge dingen mee doen. Daarbij kun je elastiek kapot trekken en dan zit je met kleine onderdelen die ze in kunnen slikken.

Mijn advies: helemaal niet doen. Ik maak ze pas voor kinderen vanaf drie jaar. Een enkele keer krijg ik een verzoek voor een babyarmbandje en dan adviseer ik een bedelarmbandje, waarbij ik de ouders dan meegeef dat ze regelmatig de ringetjes moeten nakijken.
Groetjes, Marjan

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » do 26 mei 2011 11:43

Het eerste wat bij me opkwam is inderdaad geen armbandjes met kralen te maken i.v.m. de veiligheid. Ik weet niet wat voor een soort armbandjes het moeten worden?
Groetjes van Monica

daisy81
Bead Producer

Bericht door daisy81 » do 26 mei 2011 12:44

ja met kleine kraaltjes zou ik ook oppassen ivm stikgevaar , brrr moet der niet aan denken. bedelarmbandjes zou evt wel kunnen maar nog oppassen :wink:

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 26 mei 2011 14:47

Het punt is, dat als je persoonlijk iets verkoopt aan iemand je hem of haar op de gevaren kunt wijzen. Als iemand dan toch graag een armbandje wil, is het eigen risico. Wanneer iets in een winkel te koop is, gaan mensen er vaak vanuit dat het veilig is. Op allerlei soorten speelgoed, zelfs op bepaalde soorten babyspeelgoed, staat tegenwoordig een sticker: kan gevaarlijk zijn voor kinderen beneden de drie jaar. Dat is om de winkel/fabrikant vrij te pleiten mocht er iets mee gebeuren.

Daarom is mijn advies: niet doen.
Groetjes, Marjan

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 26 mei 2011 14:54

Ik doe dat net zoals de volwassen dingen:
Met een ringetje/slotje en een knijpkraal, verberger en tigertail.
Mijn idee daarachter is dat de naamplaatjesarmbandjes voor baby's ook niet van elastiek zijn.

Wel vind ik dat deze (niet de zilveren of gouden) armbandjes voor speciale gelegenheden gebruikt moeten worden, niet 24 uur op 7 dagen. ZEKER niet in bed of dergelijke.

Naar mijn idee nodigt een bedeltje uit tot sabbelen. Zelf zou ik dat van mijn babietje niet willen.

Tip: men kocht mijn babyarmbandjes voor de Himstedt poppen.
Ik maakte ze met 4mm kattenoogjes en zilveren tussenkralen, rond of motief.

Ketting voor baby zie ik helemaal niet zitten.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

sriwi
Bead Believer

Bericht door sriwi » do 26 mei 2011 15:24

Bedankt dames voor alle tips. Zelf houdt ik helemaal niet van elastiek dus dat ga ik ook niet doen. Het gaat trouwens niet om kettingen voor de hele kleintjes hoor, mijn topictitel was niet helemaal juist..

Gesloten