Fimo bloem

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
rafael
Bead Interested
Contacteer:
Fimo bloem

Bericht door rafael » di 19 apr 2011 11:18

Ik heb een ketting gemaakt met onder andere een fimo bloem :http://www.sayila.nl/kralen/kunststof-k ... loem-25061

Ik heb echter een probleem. De bloem kantelt. Ik heb al een nijpkraal aan beide kanten gedaan, maar toch blijft de bloem kantelen. Weet er iemand hie ik dit oplost?

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Re: Fimo bloem

Bericht door Irene van der Maas » di 19 apr 2011 11:53

Volgens mij blijft die bloem altijd draaien, of je moet hem vastlijmen misschien....
Irene van der Maas

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 19 apr 2011 14:32

ja, die blijft altijd draaien.... daar is bij het ontwerp niet goed over nagedacht.

Bij dit soort kralen moet het rijggat uit het midden zijn, dan blijft de bloem netjes hangen en op z'n plek, volgens de wet van de zwaartekracht.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » vr 22 apr 2011 20:07

Idd met een ketting zal dat niet lukken, ik heb er wel eens één in een armband verwerkt, dat ging beter, of, ik weet niet of dat mooi staat, op een ornament plakken.
~Groetjes Margriet~

flipjedbt
Bead Believer

Bericht door flipjedbt » vr 22 apr 2011 21:47

Het is alleen op te lossen als je het rijggat verplaatst.
Dat moet zo door de bloem lopen dat er een evenwicht is naar alle kanten.
Dat betekent dat, als hij onderaan in de ketting komt, het rijggat ver boven het midden moet zitten. Hoe hoger hoe beter.
Wil je hem hoger in de ketting, dus meer aan de zijkant, dan moet je voor twee dingen zorgen:
1 - Het gewicht moet lichter zijn als de andere kralen of er moet aan de andere kant ook een verzwaring komen, zodat er op die manier evenwicht is.
2 - Maar nu helpt een enkel rijggat niet, want de bloem blijft kantelen.
Dat kun je dat oplossen door twee parrallel lopende rijggaten te maken die aan weerszijden van het midden lopen, maar wel een stukje uit het midden.

Je hebt met zoiets altijd met zwaartekracht te maken en daar moet je wat mee doen.

NathalieDC
Bead Reader

Bericht door NathalieDC » do 19 mei 2011 19:14

Hey ik heb ook hetzelfde probleem met roosjes, heb wel op de site van zahia iets gevonden wat mss wel een oplossing kan zijn. Het zijn wel bloemetjes van koraal en niet van fimo, maar mss bestaat het ook in fimo of kan je die zelf zo maken.
http://www.zahia.be/content/roosjes/34.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

zie op de 5de foto worden langs de achterkant de roosjes vast gezet met kleine bloemetjes, die staan eronder ook nog eens afgebeeld.
Heeft iemand een idee hoe je kan voorkomen dat zo'n roosje steeds draait bij oorhangers ?

Groetjes!

MarjaH
Bead Believer

Bericht door MarjaH » do 19 mei 2011 19:47

Je zou ook in een van de rijggaten een hangoogje kunnen lijmen en daar de draad door dan blijft hij mooi recht hangen.

Of alsnog een recht buiskraaltje met 2 componentenlijm op de achterkant plakken zo hoog mogelijk en dan daar de rijgdraad door.

Marja

Gesloten