micro-macrame vraagje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
estherwijma
Bead Monster
micro-macrame vraagje

Bericht door estherwijma » wo 23 feb 2011 20:04

Ik ben weer aan het micro-macrameen , maar...nou heb ik een kleine vraag.Tot nu toe heb ik 1-sec.lijm gebruikt om mijn creaties af te werken en dat ging best goed. Alleen ik ben nu met oorbellen bezig en als ik die ga afwerken met lijm wordt het niet om, omdat het koord dan een andere kleur krijgt.
In het boek dat ik heb staat dat je het kunt afwerken met blanke nagellak. Verkleurt hiermee je koord niet en blijven de knopen dan we; echt goed zitten??

Hoop dat iemand me kan helpen!
Groetjes Esther

Lia
Bead Fan

Re: micro-macrame vraagje

Bericht door Lia » wo 23 feb 2011 20:22

Geen idee.

Misschien kan je een klein proeflapje maken en het daar op uittesten?

Kralina
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Kralina » wo 23 feb 2011 23:05

Blanke nagellak werkt prima in die zin dat de knopen echt wel blijven zitten en jet makkelijk kunt doseren door het kwastje. Op het het koord verkleurd durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb vroeger altijd mijn weef- en vriendschapsbandjes ermee afgewerkt, nooit een probleem gehad. Doe het ook weleens in mijn kalotjes ipv. lijm als ik die niet bij de hand heb.

...heb laatst satijkoord ermee afgewerkt, de uiteinden ermee ingesmeerd om het rafelen tegen te gaan. Dat koord is er niet door verkleurd, is me in elk geval niet opgevallen.
Als U werk maakt van Uw hobby.

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » do 24 feb 2011 10:17

Oke! Nou ik ga het gewoon proberen!
Had het niet in huis, vandaar mijn vraag, maar ik ga het wel kopen en testen! In ieder geval mooi dat de knopen stevig blijven zitten!
Groetjes Esther

Mayella
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Mayella » do 24 feb 2011 11:49

estherwijma schreef:I
In het boek dat ik heb staat dat je het kunt afwerken met blanke nagellak. Verkleurt hiermee je koord niet en blijven de knopen dan we; echt goed zitten??
Tot nu toe heb ik al m'n macramé met blanke nagellak afgewerkt. Ik heb laatst zelfs de hengsels voor een tas (!) van macramé gemaakt, en ook met nagellak afgewerkt. Ik sleur die tas al dik twee weken overal heen. Zelfs met gewicht eraan (tas + inhoud) is alles tot nu toe netjes blijven zitten.

Het koord verkleurt in het begin, maar als het helemaal is opgedroogd zie je er niks meer van. Dat kan een dag of zo duren.

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » do 24 feb 2011 19:08

Wow! Wat zijn die hengsels mooi zeg!!
Ik heb het nu idd geprobeerd met blanke nagellak en dat werkt beter dan lijm!
Groetjes Esther

Gesloten