Hoi iedereen,
Ik heb een soort opstartprobleem met betrekking tot het kralen. Ik heb heel veel leuke kralen en spullen in huis om aan de slag te gaan, maar ik heb een aantal problemen:
- ik heb veel moeite met uitleg van technieken die op internet staan, ik begrijp ze vaak niet en vind ze onduidelijk;
- ik weet voordat ik ergens aan ga beginnen niet hoe ik mijn sieraad uiteindelijk moet afwerken;
- ik vind het moeilijk om te kiezen voor materialen. Zal dit ff toelichten. Ik wil bv. een kralenarmbandje maken en ik neem daarvoor elastiek. Hoe ga ik dit afwerken want het schiet los bij mij..
Met zulk soort problemen kamp ik en daar zie ik elke keer weer tegenop als ik ga beginnen..
x
Opstartprobleem
-
- Bead Reader
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst
Re: Opstartprobleem
Heb je al een beetje gesurft bij http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; ? bijvoorbeeld instructies en dan rijgen, daar staat uitgelegd hoe je zo 'n elastiek armband kan knopen. http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... stiek/360/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... werken/78/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd hoe je slotje kan bevestigen. Je kan dus bv wat langere staaldraad nemen, rijgen zoals je wilt en dan pas aan het eind als je tevreden bent slotjes bevestigen.
Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... werken/78/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd hoe je slotje kan bevestigen. Je kan dus bv wat langere staaldraad nemen, rijgen zoals je wilt en dan pas aan het eind als je tevreden bent slotjes bevestigen.
ik zou zeggen begin makkelijk
en ga telkens een stapje verder doe ik ook en begin met grote kralen eerst basis technieken leren en dan telkens een stapje moeilijker

Als je bijvoorbeeld niet weet hoe je iets moet afwerken kun je het maken met aan beide zijden een stuk over, zodat je in ieder geval de ruimte hebt om er nog iets mee te doen.
Ik doe aan beide uiteinden dan een knijper, zodat het nog rustig kan blijven liggen en ga zoeken op het internet of iemand er iets over geschreven heeft.
Bijvoorbeeld bij : -Hoe knoop je een elastiek van een armband- kom je terecht op "Hoe maak je het".
Wat uitleggen betreft kun je natuurlijk altijd op een forum vragen stellen.
Elk forum heeft daar een eigen onderwerp voor.
Begin vooral niet met hele moeilijke dingen.
De verleiding daartoe is groot, want dat is vaak de reden waarom je ook begint - van die prachtige dingen maken.
Die komen vanzelf aan bod als je wat verder komt in het kralen.
Denk vooral niet dat andere mensen probleemloos de moeilijkste creaties maken.
Voor ze daar aan toe zijn, zijn er vaak heel wat maandjes en zelfs misschien jaren verstreken.
Ik ben zelf ook pas sinds september weer bezig en er zijn een heleboel dingen die ik nog lang niet onder de knie heb.
Soms ben ik met een nieuwe techniek wel een paar weken bezig voor ik snap hoe het moet.
Of het dan al mooi is wat ik maak is een ander punt.
Als ik de ene uitleg niet snap ga ik op het Internet op zoek naar een andere uitleg.
Een forum helpt daar ook reuze bij, want waar je mee zit, daar heeft een ander ook mee gezeten en dus staat er op een forum vaak al ergens een vraag en een antwoord daarop.
Dat kun je dus opzoeken in het onderwerp dat daarover gaat.
Dus begin gewoon, loop je vast, dan kijk je of je ergens een antwoord vindt.
Dat betekent dat je er wat tijd in moet steken, maar hoe lang heb je over lezen leren gedaan, toch ook niet een maandje?
Ik doe aan beide uiteinden dan een knijper, zodat het nog rustig kan blijven liggen en ga zoeken op het internet of iemand er iets over geschreven heeft.
Bijvoorbeeld bij : -Hoe knoop je een elastiek van een armband- kom je terecht op "Hoe maak je het".
Wat uitleggen betreft kun je natuurlijk altijd op een forum vragen stellen.
Elk forum heeft daar een eigen onderwerp voor.
Begin vooral niet met hele moeilijke dingen.
De verleiding daartoe is groot, want dat is vaak de reden waarom je ook begint - van die prachtige dingen maken.
Die komen vanzelf aan bod als je wat verder komt in het kralen.
Denk vooral niet dat andere mensen probleemloos de moeilijkste creaties maken.
Voor ze daar aan toe zijn, zijn er vaak heel wat maandjes en zelfs misschien jaren verstreken.
Ik ben zelf ook pas sinds september weer bezig en er zijn een heleboel dingen die ik nog lang niet onder de knie heb.
Soms ben ik met een nieuwe techniek wel een paar weken bezig voor ik snap hoe het moet.
Of het dan al mooi is wat ik maak is een ander punt.
Als ik de ene uitleg niet snap ga ik op het Internet op zoek naar een andere uitleg.
Een forum helpt daar ook reuze bij, want waar je mee zit, daar heeft een ander ook mee gezeten en dus staat er op een forum vaak al ergens een vraag en een antwoord daarop.
Dat kun je dus opzoeken in het onderwerp dat daarover gaat.
Dus begin gewoon, loop je vast, dan kijk je of je ergens een antwoord vindt.
Dat betekent dat je er wat tijd in moet steken, maar hoe lang heb je over lezen leren gedaan, toch ook niet een maandje?
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Kies één ding uit dat je wilt maken en blijf daarbij, kijk niet naar links en naar rechts wat je ook nog wil.
Opnieuw beginnen kan haast altijd, en is echt niet erg.
Vallen en opstaan, weet je nog?
Opnieuw beginnen kan haast altijd, en is echt niet erg.
Vallen en opstaan, weet je nog?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.